• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 22 شهریور 1397
کد مطلب : 30429
+
-

تیم ملی؛ باشگاه بازیکنانی که روی زمین مانده‌اند!


علیرضا مجمعروزنامه‌نگار

چند سال قبل بازیکنان پرسپولیس اعتصاب کردند. همگی در دفتر علی پروین جمع شدند و پشت علی آقا ایستادند و سر تمرین نرفتند. در یکی از مصاحبه‌هایی که از تلویزیون پخش شد، علی انصاریان رو به دوربین گفت:«ما بازیکنانی نیستیم که روی زمین بمانیم». بعد از آن حرف او تنها بازیکنی بود که از آن جمع یک نیم فصل بیرون ماند. پشت کردن به تیمی مثل پرسپولیس- یا رقیب سنتی‌اش- شاید پایان راه یک بازیکن برای ماندگاری باشد. رامین رضاییان از این جنس بازیکنان است.

در گفت‌وگوی مطبوعاتی پیش از بازی نساجی، برانکو جمله‌ای خطاب به رامین رضاییان گفت که در شوخی و جدی گم شد. حرف این بود که«بعید می‌دانم رامین چالش دعوت نشدن به تیم ملی را با آمدن به پرسپولیس قبول کند». از این جمله بوهای خوبی نمی‌آید. همین مهدی ترابی که پریشب برای ما گل زد، نیم‌فصل قرار است به پرسپولیس بیاید. کش و واکش دو قطبی کی‌روش - برانکو برخلاف ادعای مربی تیم ملی ادامه دارد. او در گفت‌وگویش برانکو و شفر را دوباره می‌زند و آنها را به فامیل‌بازی و روابط پدروپسری متهم می‌کند، برانکو هم غیرمستقیم تصمیم کی‌روش برای دعوت نکردن بازیکنانش به تیم ملی را به رخش می‌کشد.چیزی هم که در نهایت می‌ماند این است که سر نخواستن بازیکنی باکیفیت چون رامین رضاییان دعواست و هیچ باشگاه خارجی‌ای او را نمی‌خواهد و او بدون بازی به تیم ملی دعوت می‌شود و تیم ملی شده است باشگاهش. در مقدماتی جام‌جهانی 2002 از بلاژویچ سؤال کردند چرا پرویز برومند و هادی طباطبایی را به تیم ملی دعوت نکردی و ابراهیم میرزاپور را به آنان ترجیح دادی؟ گفت:«وقتی سرمربی استقلال به آنها اعتماد نمی‌کند و یک بازی در میان از آنها استفاده می‌کند، من چطور به آنها اطمینان کنم؟!». چیرو نمی‌دانست زمانی می‌رسد که مربی تیم ملی اصلا از همکارش در باشگاه قرار نیست استعلام بگیرد و بازیکنی بدون باشگاه سرجهازی تیم ملی می‌شود. یادت بخیر چیرو!

خدارو شکر دوباره خرید بلیت الکترونیکی برای بازی‌های لیگ راه افتاد و دیگر می‌شود با خیال راحت بلیت را رزرو کرد اما چرا اینجوری؟ در بار قبل وقتی بلیت را از سایت می‌خریدی، خان اول را رد می‌کردی و کنترل بلیت در گیت بازرسی آغاز می‌شد. اما این بار باید با کارت ملی به گیشه بروی و از آنجا بلیت کاغذی بگیری. آقا چه کاری است؟ جلوتر هم که می‌روی داخل استادیوم،جایی که برایش بلیت خریده‌ای که عملا نمی‌توانی اطمینان داشته باشی برایت رزرو شده است. خب با این وضعیت چطور می‌شود تماشاگر را کنترل کرد و فضای استادیوم را از فحاشی دور کرد؟ وقتی وارد سایت می‌شوی نوشته، 2 ساعت قبل به استادیوم بیایید. خب این جمله یعنی عملا هیچ اتفاقی قرار نیست در برقراری نظم بیفتد. در دربی‌ها که این زمان به 6 یا 7ساعت هم حداقل می‌رسد. شورای تأمین که اینقدر در برقراری نظم، حرف برای گفتن دارد، یکی از وظایفش قاعدتا باید این باشد که هر تماشاگری روی صندلی خودش بنشیند. اینجوری دیگر نیازی نیست 2 ساعت قبل به استادیوم بیاید. نیم ساعت قبل می‌آید روی صندلی‌اش می‌نشیند، بازی را نگاه می‌کند و می‌رود و خلاص. این اتفاق نیفتد همین‌ آش است و همین کاسه تا اطلاع ثانوی.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید