• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 3030
+
-

ماجرای شایعات مجازی درباره گفت‌وگوی روحانی با مردم

اسماعیلی: سخنان روحانی سانسور نشد

پخش سخنان رئیس‌جمهور از صداوسیما در روز یکشنبه دستاویزی برای پخش شایعاتی در فضای مجازی شد تا یک مقام دولتی مجبور شود به حاشیه‌ها پاسخ دهد.

2روز قبل خبرنگاران در فضای مجازی اخبار ضد‌ونقیضی درباره صحبت تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم منتشر کردند، ساعاتی بعد منابع نزدیک به دولت اعلام کردند که سخنان رئیس‌جمهور یکشنبه‌شب قرار است از سیما پخش شود.

همزمان خبرگزاری ایسنا هم نوشت که دوربین‌های صداوسیما در حال ضبط سخنان رئیس‌جمهور هستند و سخنرانی رئیس‌جمهور نه به‌صورت زنده که به‌صورت ضبط‌شده از صداوسیما پخش خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا در حالی چنین خبری را نقل کرد که از آن چنین برداشت می‌شد که رئیس‌جمهور قرار است با خبرنگاران صداوسیما گفت‌وگو کرده و در نهایت به‌صورت ضبط شده این سخنرانی از سیما پخش شود، اما واقع و ماجرا چیز دیگری بود.

حدود ساعت 20روز یکشنبه بود که سایت رئیس‌جمهور متن سخنرانی روحانی در جلسه هیأت دولت را روی خروجی قرار داد و ساعتی بعد هم مشروح این سخنان در بخش‌های خبری منعکس و فیلم آن نیز از شبکه خبر پخش شد.

همچنان برخی رسانه‌ها و خبرنگاران منتظر پخش فیلم ضبط‌شده گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با مردم از سیما بودند تا جایی که در این رابطه سایت تابناک حتی به تحلیل پخش‌نشدن سخنان رئیس‌جمهور از سیما پرداخت و علت آن را اینگونه تحلیل کرد که صداوسیما قصد سانسور مطالب رئیس‌جمهور را داشته و در نهایت تصمیم روحانی بر این شده که فیلم سخنانش پخش نشود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در سخنان خود در جلسه هیأت دولت کنایه‌ای به صداوسیما زده بود که باید صدای همه اقشار را منعکس کند.

و همین نکته گمانه‌ها درباره شایعه پخش‌نشدن سخنان رئیس‌جمهور را تقویت کرد؛ غافل از اینکه اساسا فیلم دومی برای پخش از سیما وجود خارجی نداشته و از آغاز این خبرسازی‌ها، صرفا قرار بر این بوده مشروح سخنان رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت از سیما پخش شود.

با این حال پخش سخنان روحانی از شبکه خبر باعث نشد که جنجال رسانه‌ای و شایعات پایان یابد چون برخی به نقل از مولاوردی، مشاور رئیس‌جمهور درباره سانسورشدن و تقطیع سخنان روحانی در هیأت دولت توسط صداوسیما نوشتند.

در نهایت پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ایران در حساب توییتر خود به شایعاتی که در مورد سانسورشدن صحبت‌های شب گذشته(یکشنبه شب) رئیس‌جمهور در شبکه‌های مجازی ایجاد شده بود، پاسخ داد و نوشت: فیلم سخنان دیروز (یکشنبه شب) رئیس‌جمهور در هیأت دولت درباره حوادث اخیر، به‌طور کامل از صدا و سیما پخش شده و سانسوری در این خصوص صورت نگرفته است.

او همچنین تأکید کرد:‌ مطلبی که به نقل از خانم مولاوردی منتشر شده، مربوط به صفحه جعلی منتسب به ایشان است و صحت ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید