• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 21 شهریور 1397
کد مطلب : 30296
+
-

کافه مجلس

 از دولت انتظار داریم 

علیرضا رحیمی -نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس- تأکید کرد: بیشتر از اینکه در بازداشت وکلا، فعالان زن و ستاره‌‌دارشدن دانشجویان انتظار از قوه قضاییه باشد، انتظار از دولت است که مدافع قانون اساسی، ناظر بر قانون اساسی و مدافع حقوق شهروندی باشد. بنابراین معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، شخص رئیس‌جمهور، وزیر دادگستری و وزیر کشور مجموعه‌ها و مقاماتی هستند که در دفاع از حقوق شهروندی به‌نوعی ساکت هستند. او به اعتماد آنلاین گفت: مسئولین ذی‌ربط باید حتماً نسبت به بازداشت وکلا و فعالان زن، ستاره‌دارشدن دانشجویان و... اعلام موضع کنند و این اعلام موضع مقامات امید را در مردم تقویت می‌کند که دولت در دفاع از حقوق شهروندان جدی است.

ساز وکار انتشار فیش حقوقی نمایندگان 

بهروز نعمتی -سخنگوی هیأت رئیسه مجلس- گفت: طبق مصوبه مجلس در قانون برنامه ششم، دولت باید نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و امکان دسترسی نهادهای نظارتی و عموم مردم را به آن فراهم کند؛ ازجمله فیش حقوقی مسئولان و نمایندگان باید در این سامانه قرار گیرد. در همین راستا دوستان ما در معاونت نیروی انسانی ریاست‌جمهوری در حال طراحی سیستمی به‌همین منظور هستند. به گزارش ایسنا، وی افزود: برای اینکه سیستم واحد و یکپارچه‌ای در این زمینه وجود داشته باشد ما مترصد این هستیم که سیستم طراحی‌شده را از ریاست‌جمهوری تحویل بگیریم و بخش انفورماتیک مجلس روی آن کار کند تا درنهایت امکان انتشار فیش حقوقی نمایندگان در سایت فراهم شود.

بررسی مشکلات صیادان جنوب در فراکسیون امید

سیده فاطمه ذوالقدر-عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی- از بررسی مشکل صیادان جنوب در جلسه این فراکسیون خبر داد و به ایسنا گفت: پیش از این جمعی از نمایندگان سؤالی را از وزیر جهادکشاورزی مطرح کرده بودند تا ایشان درباره اخلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آب‌های دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلندمدت سازمان شیلات با کشتی‌های چینی برای صید در عمق 200متری دریای عمان توضیح دهند.

عارف: موضع اولیه ما حمایت از دولت است

رئیس فراکسیون امید مجلس، با تکذیب انتشار خبری مبنی بر عذرخواهی از مردم برای انتخاب این دولت تأکید کرد که همچنان بر موضع اولیه خود در جهت حمایت از دولت هستند. محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد انتشار خبری به نقل از وی مبنی بر اینکه از مردم بابت مشکلات عذرخواهی می‌کنیم چون دولتی را روی کار آوردیم که مجبوریم صورتمان را با سیلی سرخ کنیم، گفت: موضع اولیه ما از دولت حمایت بوده و در شرایط کنونی نیز از دولت حمایت می‌کنیم و بارها هم گفته‌ایم که دولت باید انتقاد مثبت، مشفقانه و صمیمانه را بپذیرد و همچنان هم بر همان موضع هستیم که اگر در جایی نیاز به اصلاح باشد و نظری داشته باشیم حتما در اختیار دولت قرار می‌دهیم و سعی هم می‌کنیم که فضاسازی رسانه‌ای نشود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید