• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 شهریور 1397
کد مطلب : 29917
+
-

اعدام 3 محکوم دادگاه‌های انقلاب

حکم اعدام 3نفر از محکومان دادگاه‌های انقلاب تهران و سنندج، سحرگاه شنبه مورخ 1397/06/17 اجرا شد. پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در این‌باره اعلام کرد: این سه محکوم‌علیه، لقمان مرادی فرزند عثمان، زانیار مرادی فرزند اقبال و رامین حسین‌پناهی فرزند محمدمیرزا هستند که 2 نفر اول در تاریخ 14/4/1388با اقدام تروریستی در شهرستان مریوان منجر به فوت 3 نفر و ازجمله فرزند امام جمعه مریوان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: لقمان و زانیار مرادی که از اعضای گروهک کومله هستند، دارای سوابق دستگیری به اتهامات علیه امنیت بوده‌اند و ازجمله لقمان دارای 2 فقره سابقه دستگیری در سال‌های 1386و 1387بوده و زانیار نیز دارای یک فقره سابقه محکومیت به 3سال حبس بابت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی داشته است. زانیار مرادی، نزد بازپرس دادسرای سنندج، با قبول اتهام اظهار داشته است اقدامات مجرمانه را به پیشنهاد فردی به نام هلپاچ که یک تبعه عراقی بود، با هدف دریافت 20میلیون تومان پول و اعزام به یک کشور اروپایی انجام داده است. وی افزوده است: در اجرای عملیات ترور، لقمان را با خود همراه کرده و پس از تهیه اسلحه و انجام ترور هر 3 نفر به عراق رفته اند. لقمان مرادی نیز ضمن تأیید اظهارات زانیار، اقرار کرده‌ که پیشنهاد زانیار مبنی بر ترور را در قبال دریافت وجه پذیرفته است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: محکوم دیگر به نام رامین حسین‌پناهی، عضو گروهک کومله است که حسب گزارش مورخ 02/4/1396سازمان اطلاعات سپاه کردستان در قالب یک تیم نظامی، به قصد عملیات خرابکارانه به کشور وارد شده و با مشکوک‌شدن مأموران به اعضای این تیم در ایستگاه بازرسی ورودی شهرستان سنندج، رامین حسین‌پناهی و همراهانش اقدام به پرتاب نارنجک جنگی و شلیک تیر به سمت مأموران کرده که این درگیری منتهی به هلاکت 3 تن از اعضای تیم مذکور و مصدوم‌شدن رامین حسین‌پناهی شد. وی اقرار کرده‌ بود مسلحانه وارد کشور شده و قصد عملیات در داخل کشور را داشته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید