• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 18 شهریور 1397
کد مطلب : 29833
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZXy6
+
-

ابلاغ سندمخاطرات غیرسازه‌ای برای ۱۳۵۰مدرسه تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ابلاغ سند مخاطرات غیرسازه‌ای برای۱۳۵۰ مدرسه شهر تهران به شهرداران مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد.

 به گزارش همشهری، احمد صادقی در این باره گفت: «طرح مدرسه آماده با هدف افزایش آمادگی و ایمنی مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث اجرا می‌شود که طی آن تاکنون مخاطرات غیرسازه‌ای ۱۳۵۰ مدرسه ارزیابی و برنامه کاهش آن ارائه شده است. سند مخاطرات مدارس با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در قالب چک‌لیست ایمنی و براساس بازدیدهای میدانی از بخش‌های مختلف مدارس تهیه شده است.» صادقی عنوان کرد: «اطلاعات جمع‌آوری شده در سامانه مدرسه آماده، وارد شده و براساس امتیاز به‌دست آمده، هر یک از مدارس در یکی از 3 سطح قرمز (دارای خطرپذیری بالا)، زرد (خطرپذیری متوسط) و سبز (خطرپذیری پایین) قرار گرفته‌اند. همچنین طرح کاهش مخاطرات هر مدرسه در 3بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین و به مدارس ارائه می‌شود تا از طریق راهکارها و توصیه‌های این برنامه، مسئولان مدارس بتوانند نسبت به کاهش خطرپذیری مدارس اقدام و شناسنامه ایمنی دریافت کنند.» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تأکید کرد: «این طرح از ابتدای سال ۹۴ تا پایان مرداد ۹۷ در ۱۳۵۰ مدرسه اجرا شده ‌که تا پایان سال بررسی شرایط تمامی مدارس به اتمام می‌رسد.

براساس نتایج به‌دست آمده از مدرسه‌های شهر تهران که مورد ارزیابی مخاطرات غیرسازه‌ای قرار گرفته است، ١٩ درصد مدارس در وضعیت سبز، ٥٧ درصد در وضعیت زرد و ٢٤درصد در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند. براساس بررسی‌ها و ارزیابی‌های به عمل آمده، بسیاری از مخاطرات شناسایی‌شده در مدارس با پیگیری و نظارت‌های مستمر و اختصاص بودجه نه‌چندان قابل‌توجه رفع و برطرف می‌شود و به ارتقای ایمنی مدارس کمک خواهد کرد که این امر با اقدامات اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و حمایت خیرین قابل انجام است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید