• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29701
+
-

ایران و روسیه در کنار هم علیه آمریکا

مجلس
ایران و روسیه در کنار هم علیه آمریکا

 سفره 2روزه علی لاریجانی، رئیس مجلس به روسیه و بلاروس دیروز به پایان رسید. دیدار و گفت‌وگو با رئیس دومای روسیه، برگزاری نشست کمیسیون همکاری مجلس شورای اسلامی ایران و دومای روسیه و دیدار با رئیس‌جمهور بلاروس و برگزاری نشست‌های گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس برای تسهیل روند همکاری‌های توسعه‌ای در این کشور از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دو روزه هیأت پارلمانی ایران به روسیه و بلاروس بود.

لاریجانی، چهارشنبه گذشته در صدر هیأتی قریب به 20نفره تهران را به مقصد روسیه ترک کرد. او و هیأت همراهش یک روز در مسکو و ولگوگراد روسیه بودند و روز دوم سفرشان را در بلاروس گذراندند. مهم‌ترین برنامه سفر لاریجانی دیدار با ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه بود. او پس از این دیدار در نشستی مشترک با ویاچسلاو ولودین در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: خوشبختانه با تصمیمات جناب پوتین ما شاهد همکاری‌های بیشتری هستیم؛ به‌ویژه ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه سهم بسیاری داشته‌اند؛ چنانچه نفس تروریست‌ها در سوریه در حال تمام شدن است.

به‌زعم لاریجانی در شرایط کنونی شاهد هستیم که جریانی مانند آمریکایی‌ها در حال فشار وارد کردن به ایران و روسیه بوده و این تحریم‌ها را برای ما ایجاد کردند و این نشان می‌دهد که مشکل آنها در جای دیگری‌ است. به گزارش خانه ملت او گفت: تغییراتی در رفتار آمریکایی‌ها در حال رخ دادن است و ایران و روسیه باید مشورت‌های نزدیک‌تری داشته باشند. لاریجانی با بیان اینکه در شرایط کنونی آمادگی لازم برای همکاری‌های بیشتر وجود دارد، ادامه داد: نشست بعدی در ایران برگزار خواهد شد و در آن جلسه مشترک ابعاد و همکاری‌های پارلمانی را بررسی خواهیم کرد. او که چهارشنبه گذشته در صدر هیأتی راهی روسیه شد، درباره اهمیت این سفر دو روزه به خبرنگاران گفته بود: چندی پیش با رئیس دومای روسیه توافق کردیم کمیسیون مشترک پارلمانی بین 2 کشور ایجاد شود تا پروژه‌هایی که برای اجرای آنها تصمیم‌گیری شده، مورد حمایت قرار بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید