• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29658
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

شنیده‌های نماینده تهران

 محمود صادقی، عضو فراکسیون امید، در حساب شخصی‌اش در توییتر خبر داد: «از منابع موثق شنیدم که رهبری نظر موافق خود را با لوایح مبارزه با پولشویی اعلام کرده‌اند.» او همچنین در توییت دیگری نوشته است: «طی تماسی با هیأت گزینش دانشجو، موضوع دانشجویان ستاره‌دار امسال را پیگیری کردم. گفتند تعدادشان کم است و در حال تلاش برای حل مشکل هستیم؛  از وزیر محترم اطلاعات انتظار می‌رود در اجرای وعده‌ها و تعهدات رئیس‌جمهور برای رفع موانع پذیرش این دانشجویان اهتمام بیشتری داشته باشد.»

کمپینی برای شفافیت آراء

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم و عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان درحساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «از اول مهرماه ۹۷ داوطلبانه آرای خود را نسبت به طرح‌ها و لوایح در مجلس شورای اسلامی اعلام خواهم کرد. شما هم از نمایندگان خود بخواهید به کمپین شفافیت آراء بپیوندند.»

شکایت از 2نماینده

علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با ساختارشکنانه خواندن نطق پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در جلسه سه‌شنبه گذشته مدعی شد: جمعی از نمایندگان نامه‌ شکایتی به هیأت‌نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کردند. او به فارس گفت: با توجه به اینکه در این خصوص شکایت به هیأت رسیده، باید حتما مورد رسیدگی قرار گیرد. همچنین پروانه سلحشوری نماینده تهران با اشاره به اینکه یکی از 2 نهاد وزارت کشور یا ناجا به‌خاطر اعتراض به ضرب و شتم دختر جوان از وی شکایت کرده، گفت که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان این شکایت را رد کرده اما گاهی عواقب اظهارنظر منجر به عقب‌نشینی نمایندگان می‌شود. او در گفت‌وگو با ایلنا افزود: نکته حائز اهمیت این است که بنده به‌عنوان نماینده مردم موظف بودم به این ماجرا که موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود، ورود کنم و دقیقا وظیفه نمایندگی‌ام را بجا آورده‌ام.

ما با شفافیت فاصله زیادی داریم

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب و شاهین دژ و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مخالفان طرح شفافیت آرای نمایندگان در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان، شفافیت را به‌دنبال نداشت بلکه در واقع این طرح به رسمیت شناختن فضای حاکم بر ساختار اجتماعی ماست که نخبگان نیاز به کنترل دارند. اتفاقا این طرح یک نوع در محدودیت قراردادن بود. او تأکید کرد: باید سیاست بی‌رحم نباشد تا همه بتوانند اظهارنظر کنند و بعد از آن نیز احساس امنیت داشته باشند. بنابراین ما با شفافیت فاصله زیادی داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید