• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29632
+
-

بازگشت پلنگ جویبار

بازگشت پلنگ جویبار

محسن محمود صفری

  بازگشت رضا یزدانی پس از 2سال دوری تمام معادلات ترکیب احتمالی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان را برهم زد. یزدانی دارنده 2 مدال طلا و 2 برنز جهان که به دعوت کادر فنی برای حضور در 2 تورنمنت بلاروس و روسیه چراغ سبز نشان نداده بود باحضور در لیگ کشتی آمادگی خودش برای حضور مجدد در کشتی را اعلام کرد. 

    واکنش منفی به حضور یزدانی
رضا یزدانی در 2 مرحله انتخابی تیم ملی شرکت نکرد تا با تصمیم شورای فنی فرصت‌های دیگری به او داده شود. شورای فنی کشتی آزاد دو فرصت به یزدانی داد؛ یکی حضور در جام دیمیتری کرکین و دیگری شرکت در جام مدوید که یزدانی به هیچ‌کدام چراغ سبز نشان نداد. جام دیمیتری کرکین روز گذشته به پایان رسید و جام مدوید  23 تا 25 شهریور در بلاروس برگزار خواهد شد که یزدانی تا به امروز پاسپورت خود را به فدراسیون کشتی تحویل نداده و بعید به نظر می‌رسد در این مسابقات شرکت کند. یزدانی در جریان هفته دوم لیگ کشتی برای تیم آرش زین بابل روی تشک رفت که در نهایت موفق شد با نتیجه 10 بر صفر پیروز شود. دارنده 3 مدال طلای بازی‌های آسیایی در جریان رقابت‌های لیگ به یک وزن پایین‌تر یعنی 92 کیلوگرم آمد. البته مسابقات لیگ با 2 کیلو ارفاق برگزار شد ولی همین مسئله سبب شد تا کشتی‌گیران 
92 و 97 کیلوگرم در صفحات اینستاگرام خود واکنش نشان دهند. مجتبی گلیج و محمدجواد ابراهیمی عکسی در کنار یکدیگر در اینستاگرام گذاشتند. مجتبی گلیج کشتی گیر 97 کیلوگرم نوشت:«پروردگارا، اراده‌ام را به زمان کودکی ام بازگردان همان زمانی که برای یک بار ایستادن هزار بار افتادم اما ناامید نشدم.» محمدجواد ابراهیمی کشتی گیر وزن 92 کیلوگرم نیز نوشت:«گاهی باید سکوت کرد. خدا خود پاسخ خواهد داد.» شاید دلیل این واکنش‌ها  فرصت‌های متعددی است که شورای فنی به یزدانی داده است و حالا هر لحظه امکان دارد او به عنوان ملی پوش وزن 92 یا 97 کیلوگرم معرفی شود. 

    دوگانه سنگین وزن
در وزن 125 کیلوگرم هم شرایط نسبتا مشابهی وجود دارد. کمیل قاسمی که چندین ماه است به صورت داوطلب در اردوهای تیم ملی حضور داشت در تورنمنت  دیمیتری کرکین روی تشک رفت و توانست تا فینال مسابقات پیش برود. قاسمی نقره و برنز المپیک را در کارنامه دارد و بعد از المپیک ریو شکست در انتخابی تیم ملی و مصدومیت موجب شد مدتی از تیم ملی دور بماند. پرویز هادی و یدالله محبی دیگر مدعیان این وزن هستند که محبی در مسابقات جهانی فرانسه نتوانست روی سکو قرار بگیرد. پرویز هادی کشتی گیر دسته فوق سنگین در بازی‌های آسیایی جاکارتا عملکردی قابل قبول داشت و موفق شد مدال طلا مسابقات را کسب کند. اگر یدالله محبی را از جمع مدعیان به‌دلیل ناکامی‌های اخیرش در انتخابی تیم ملی جدا کنیم باید دید کادر فنی بین قاسمی و هادی کدام کشتی گیر را مسافر بوداپست خواهد کرد.مسابقات جهانی 2018 در 10 وزن برگزار خواهد شد که با توجه به نفرات حاضر در اردوی تیم ملی بزرگ‌ترین ابهام‌ها برای ترکیب تیم ملی در اوزان 97،92 و 125 کیلوگرم است که باید دید در نهایت کادر فنی چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد. مسابقات جهانی اواخر مهر ماه و اوایل آبان ماه به میزبانی کشور مجارستان برگزار خواهد شد.

 بازگشت رضا یزدانی پس از 2 سال دوری تمام معادلات ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان را برهم زد. یزدانی دارنده 2 مدال طلا و 2 برنز جهان که به دعوت کادر فنی برای حضور در 2 تورنمنت بلاروس و روسیه چراغ سبز نشان نداده بود باحضور در لیگ کشتی آمادگی خودش برای حضور مجدد در کشتی را 
اعلام کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :