• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29631
+
-

شلیک در تاریکیبخش پنجم

صادق کرمیان
کارشناس و روزنامه‌نگار حوزه ورزش تیراندازی

تمام این هزینه‌ها که با ارز خارجی صرف رفت و آمد و قراردادهای پنهان و بی‌ثمر این مربیان شده است را باید در کنار این موضوع نیز قرار دهیم که، تمرینات تیراندازان اهداف پروازی طی این مدت در اردوهای تیم ملی عملا بدون حضور هر نوع نظارت سرمربی برگزار شده و در این تمرینات نیز میزان قابل توجهی فشنگ خارجی از هزینه بیت‌ المال مصرف شده که پس از مشاهده نتایج جاکارتا مشخص شد تقریباً تمام  این  پول‌ها  و هزینه‌های انجام شده  به هدر رفته است؛ موضوعی که معلوم نیست چرا مسئولان فدراسیون سعی کردند آن را تاکنون از چشم تیزبین رسانه‌ها دور نگاه دارند! 

البته این تمام تلاش فدراسیون در حوزه جذب مربیان خارجی برای تیم‌های اهداف پروازی نبوده است.  آندره فیلیپتی  ایتالیایی یکی دیگر از مربیانی بود که فدراسیون قصد داشت تا برای تیم ملی اسکیت از تجربیات وی استفاده کند. این مربی که بیستم خرداد ماه سال جاری در محل فدراسیون اعلام داشته بود که به تهران آمده است تا تیم ملی اسکیت ایران را در بازی‌های آسیایی هدایت کند، قول داده بود که سعی خواهد کرد تا با کمک دستیاران ایتالیایی خود شرایط بسیار خوب فنی را برای تیراندازان کشورمان فراهم کند ولی این مربی خارجی نیز سرنوشت مشابهی به مانند دیگر سرمربیان اهداف پروازی داشت و پس از یک بار حضور در تهران و گرفتن چند عکس یادگاری با مسئولان فدراسیون و انتشار اخبار حضور این مربی خارجی در رسانه‌ها، وی نیز دیگر در ایران حاضر نشد و مسئولان فدراسیون تیراندازی نیز تاکنون هیچگاه در این باره اظهارنظر روشنی را انجام نداده‌اند! 

در بخش اهداف ثابت مسئولان فدراسیون خردادماه سال جاری برای رشته تفنگ مذاکراتی را با گوران ماکسیموویچ  صربستانی که از مدال‌آوران پیشین المپیک و جهان بود انجام دادند تا وی سرمربیگری تیم‌های تفنگ ایران را برعهده بگیرد. این مربی صرب نیز که به مانند دیگر مربیان خارجی شرح وظایف و مبلغ قرارداد وی هنوز مشخص نیست، اواخر خرداد ماه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به موفقیت تیراندازان ایران در جاکارتا بسیار خوشبین است! 

این مربی صربستانی تیم ملی تفنگ، بر اساس گفته‌های تیراندازان و اعضای تیم ملی، بنا به دلایلی نامشخص در فاصله کوتاه انعقاد قرارداد خود در خرداد ماه سال جاری تا مرداد ماه که تیم به جاکارتا اعزام شده است،در برخی از اردوهای تیم ملی حضور نداشته و در این مدت به صورت دائم بین صربستان و ایران در رفت و آمد بوده است! 

«الکساندر سماکین» نیز دیگر مربی اوکراینی و خارجی بود که مسئولان فدراسیون در نزدیکی بازی‌های آسیایی برای هدایت تیم‌های ملی تپانچه با وی وارد مذاکره شدند. وی که بیش از این نیز سابقه حضور در ایران و کار با تیراندازان کشورمان را در کارنامه خود داشته است، در آخرین روز تیرماه سال جاری و در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود که تیراندازان تپانچه در اردوها رکوردهای بسیار خوبی را ثبت کرده‌اند و امیدوار است که همین رکوردها در جاکارتا نیز تکرار شود؛ اتفاقی که متأسفانه در بازی‌های آسیایی رخ نداد! 

جالب است که علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری و در مراسم معارفه همین مربی اوکراینی در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که: «مسابقات متعددی را پیش‌رو داریم. در اینجا اعلام می‌کنم هیچ فردی در حاشیه امنیت نیست و اگر کوتاهی و یا رفتار غیرحرفه‌ای را شاهد باشیم بدون شک با عاملان آن برخورد خواهد شد، چرا که همه ما نسبت به عملکرد خود باید پاسخگو باشیم!»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید