• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 15 شهریور 1397
کد مطلب : 29577
+
-

کاهش 30درصدی قدرت خرید مردم

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاهد وضع نامطلوبی با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی هستیم و طبق آنچه اعلام شد، قدرت خرید جامعه ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: در این میان اقشار کم‌درآمد و بازنشستگان بیشتر در فشار هستند و باید به‌دنبال همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان باشیم. وی با اشاره به بازنشستگان نیز گفت: از 7میلیون و ۶۰۰ هزار افراد بالای ۶۰ سال بیش از ۶۰ درصد تحت پوشش صندوق‌ها هستند اما هنوز افرادی را داریم که از هیچ حمایت مالی و بازنشستگی برخوردار نیستند. همچنین ۲۰ درصد سالمندان زن و ۱۰ درصد سالمندان مرد تنها زندگی می‌کنند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حوادث تلخ جاده‌ای و مرگ‌ومیر ۱۶ هزار نفر با میانگین سنی ۳۲ سال رخ می‌دهد اما میانگین سرطان بالای ۵۰ سال است، عنوان کرد: در سنین بالا بیماری‌هایی به سراغ افراد می‌آیند که هزینه خرید خدماتش طاقت فرساست و اگر در یک خانواده یک بیمار صعب‌العلاج باشد تمام منابع خانواده صرف می‌شود و دچار هزینه فلاکت بار می‌شوند.

وی ادامه داد: به هر 3 صندوق تأمین اجتماعی، کشوری و فولاد تکلیف کردیم دغدغه خرید خدمات سلامت را از بازنشستگان بردارند و آنها را از یک بیمه تکمیلی خوب و کامل بهره‌مند کنند. بیمه پایه باید برای همگان باشد و بعد براساس منابع و نیازهایی که افراد دارند بیمه تکمیلی و سایر خدمات منظور شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید