• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2921
+
-

فوق‌العاده

جواد نصرتی| روزنامه‌نگار:

صحبت مستقیم توییتر با رئیس‌جمهور

دیروز، توییتر فارسی همچنان تحت‌تأثیر رویدادهای غیرمنتظره چند روز اخیر در کشورمان بود. بسیاری از کاربرانی که فاصله خود را با رویدادهای غیرمنتظره و عجیب این روزها حفظ کرده‌ بودند، دیروز مستقیما رئیس‌جمهور را خطاب قرار دادند و مطالبات خود را از او پیگیری کردند. بسیاری از توییت‌ها، بیشتر از اینکه صرفا یک خواسته باشد، پیشنهاد و بازتاب نظرات کاربرانی بود که امیدوار بودند دولت با رفتار قاطع و به موقع خود، موج رفتارهای شوکه‌کننده روزهای اخیر کشور را مهار کند و به مردم توضیحاتی قانع‌کننده درباره این رویدادها بدهد. حتی دیروز برای ساعاتی هشتگ «روحانی بگو» توسط برخی از کاربران استفاده شد که البته نتوانست همه‌گیر و داغ شود.

دیروز همچنین بسیاری از کاربران، همچنان تحلیل‌ها و برداشت‌های خود از این اعتراض‌ها را در توییتر مطرح کردند. از همان شروع اعتراض‌ها، یک تحلیل به‌صورت نسبتا گسترده در میان برخی کاربران جدی‌تر و پرمخاطب‌تر توییتر وجود داشت که پرسش‌هایی را درباره منشا این اعتراض‌ها در مشهد مطرح می‌کرد.

81نفر: تعداد روزنامه‌نگاران کشته شده در سال 2017

سال 2017میلادی یکی از بدترین سال‌ها برای روزنامه‌نگاران بوده است. براساس گزارشی که دیروز فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاری منتشر کرد، 81روزنامه‌نگار در سراسر جهان در سال گذشته حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند. هم‌اکنون 250روزنامه‌نگار در زندان به‌سرمی‌برند که از این تعداد، حدود دوسوم آنها در ترکیه زندانی هستند. بیشترین آمار کشته‌شدگان هم به‌ترتیب مربوط به کشورهای مکزیک، افغانستان، عراق و سوریه است.

میدان تایمز در نیویورک، یکی از مفصل‌ترین جشن‌های سال‌نو میلادی را در سراسر دنیا دارد.  این عکس  سال‌نو 1941 در همین میدان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید