• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 12 شهریور 1397
کد مطلب : 29136
+
-

اقدامات سلیقه‌ای؛ نتیجه اجرایی‌نشدن طرح تفصیلی

ضرورت شفاف‌سازی‌ طرح تفصیلی شهر تهران ازجمله حقوق شهروندی است که لازم است افکار عمومی در جریان مفاد و برنامه‌های آن باشند تا از تداوم فضای رانتی جلوگیری شود.
فاطمه ذوالقدر،عضو مجمع نمایندگان شهر تهران- درخصوص اظهارات یکی از اعضای شورای شهر که گفته بود عدم‌شفافیت طرح جامع تهران باعث رانت اطلاعاتی شده است،به خانه ملت، گفت: هدف از تدوین طرح تفصیلی شهر تهران جلوگیری از عدم‌اداره شهر برمبنای بخشنامه‌ها و سلایق اشخاص بود تا شهر تهران براساس اصول و قواعد شهرسازی و معماری اداره شود و تغییرات مدیریتی و تأثیرپذیری از سلایق در مدیریت شهری جایگاهی نداشته باشد تا به این وسیله فضای رانت و فساد در حوزه شهرسازی از بین برود و شهروندان و ذی‌نفعان شهر از حقوق مکتسبه‌خود از طرح تفصیلی شهر تهران آگاه باشند و اختلاف رأی و نظرها که توسط دستگاه‌های ذی‌مدخل در امور مدیریت شهری تهران وجود دارد کنار برود.
 او افزود: متأسفانه تا امروز طرح تفصیلی شهر تهران اجرایی نشده و عدم‌اجرای آن باعث شکل‌گیری موازی‌کاری در این شهر شده است. شفاف‌سازی‌ و اطلاع‌رسانی عمومی درباره طرح تفصیلی شهر تهران ازجمله حقوق شهروندی است که لازم است افکار عمومی در جریان مفاد آن باشند تا از موازی‌کاری و فضای رانتی که برخاسته از دسترسی محدود به اطلاعات است جلوگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید