• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 12 شهریور 1397
کد مطلب : 29123
+
-

اخبار کوتاه | ایران

سؤال از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه نمی‌رود

عضو هیأت رئیسه مجلس گفته که ارجاع سؤال از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه منتفی شده است. اسدالله عباسی به خبرگزاری تسنیم گفت: در جلسه‌ای که در هیأت‌رئیسه در این‌باره داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که رئیس‌جمهور استنکاف از قانون نداشته و فعلا نباید به قوه قضاییه ارجاع شود. مگر اینکه سؤال‌کنندگان مدارکی را ارائه کنند که بتوان استنکاف از قانون را اثبات کرد و این موضوع را به قوه قضاییه ارجاع داد. به‌گفته عباسی، رئیس مجلس نیز در جلسه هیأت‌رئیسه نظرش این بود که درباره سؤالاتی که نمایندگان داشتند موضوعات در حدی نبوده که جرم شناخته شود.

استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش از دستور خارج شد

یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس از منتفی شدن استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد. احمد امیرآبادی فراهانی به فارس گفته که همه استیضاح‌کنندگان امضای خود را برای استیضاح بطحایی وزیر آموزش و پرورش پس گرفته‌اند. وی افزود: براساس قانون زمانی که همه استیضاح‌کنندگان امضای خود را برای استیضاح پس بگیرند قاعدتا جلسه برگزار نخواهد شد.

مذاکرات نظامی‌ها در بغداد

در ادامه رایزنی‌های دفاعی و نظامی ایران با کشورهای همسایه، منابع عراقی اعلام کردند که نشست چهارجانبه امنیتی ایران، روسیه، عراق و سوریه در بغداد با حضور روسای ستاد کل نیروهای مسلح 4کشور برگزار شده است. به گزارش ایسنا، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که در این نشست به فعالیت‌های ستاد امنیتی مشترک به‌منظور تقویت همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی میان 4 کشور پرداخته شد. براساس این بیانیه شرکت‌کنندگان در این نشست بر مبارزه با گروه‌های تروریستی و تفکر افراطی آنها تأکید کرده‌اند. فروردین امسال نشست کمیته تبادل اطلاعات نظامی ایران، روسیه، ترکیه و عراق با حضور وزیر دفاع ایران به میزبانی بغداد برگزار شده بود. رسانه‌های عراقی پیش از این نیز اعلام کردند که عرفان محمد الحیالی، وزیر دفاع عراق با معاونین روسای ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید