• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2908
+
-

فیلمبرداری از صفحه ویندوز 10 به‌راحتی آب‌خوردن!

فیلمبرداری از صفحه ویندوز در بسیاری مواقع می‌تواند بسیار حیاتی باشد. وقتی که می‌‌خواهید به کسی آموزشی دهید، یا مراحل انجام کاری را به‌خاطر بسپارید، می‌‌توانید با فشردن یک دکمه تمام طول انجام کار را ضبط کرده تا در نهایت به آن دسترسی داشته باشید.

iSpring Free Cam

 

بدون شک بهترین راه برای انجام این کار استفاده از iSpring Free Cam  خواهد بود. این برنامه جدای از اینکه امکان ضبط کامل از صفحه یا بخشی از آن را به شما می‌دهد، ابزارهایی برای ویرایش صوت و تصویر را نیز در خود دارد تا به راحتی بتوانید بخش‌های مورد نظر خود را در فیلم ویرایش کنید. تمام این امکانات به‌صورت کاملا رایگان عرضه شده و جالب اینکه حتی روی تصویر واترمارک هم درج نمی‌شود.

DVDVideoSoft

 

دومین برنامه در فهرست ما نیز کاملا رایگان است و با توجه به امکاناتی که در خود دارد حجم کمی هم داشته و سبک اجرا می‌شود. این برنامه هم روش‌های مختلفی برای گرفتن عکس در اختیار شما قرار خواهد داد و هم برای ضبط ویدئو ویژگی‌های متفاوتی را داراست. ابزارهایی هم به‌صورت اختصاصی برای اسکایپ دارد که برای ضبط و همچنین ارائه ویدئو در کنفرانس‌‌های ویدئویی بسیار کاربرد خواهد داشت. ابزارهای ویرایشی موجود در DVDVideoSoft نیز برای بریدن و بهبود صدای پس‌زمینه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و در نهایت خروجی بسیار باکیفیتی نیز خواهد داشت.

ShareX

 

این برنامه به‌صورت کد باز تهیه شده و امکانات بسیار خوبی برای ضبط دارد، اما تنها یک نکته بسیار مهم در مورد ShareX وجود دارد و آن اینکه کاربرانی که ادمین هستند فقط می‌توانند از آن استفاده کنند. امکان تفکیک بین پنجره‌ها و صفحات وب و تنظیم کیفیت خروجی با جزئیات فراوان ازجمله مهم‌‌ترین امکانات ShareX محسوب می‌شود. بعد از ضبط ویدئو نیز امکان آپلود روی سرویس‌های ابری، شبکه‌های اجتماعی و حتی گذاشتن واترمارک و افکت‌های تصویری را نیز در خود دارد و همه اینها در محیطی بسیار ساده و سبک انجام می‌شود و تماما رایگان عرضه شده است.

CamStudio

 

این برنامه نیز به‌صورت کد باز عرضه شده اما تفاوت مهمی با ShareX دارد. در آن برنامه شما ابزارهای متعددی برای ضبط تصاویر داشتید و امکانات محدودی برای ویرایش آن، درصورتی که CamStudio امکانات کمی برای ضبط دارد که همان‌ها هم به خوبی عمل می‌کنند، اما امکانات بسیار خوبی برای ویرایش فایل‌ها به شما ارائه می‌کند. تنها نکته منفی در مورد فایل خروجی این برنامه خواهد بود که به‌صورت AVI یا در فرمت فلش خواهد بود و گزینه Mp4 را در خود نمی‌بیند.  

Ezvid

 

سازندگان این برنامه عقیده دارند Ezvid ساده‌ترین راه برای ضبط ویدئو در ویندوز 10به شمار می‌رود و شاید هم خیلی پربیراه نگفته باشند. کار با این برنامه بسیار آسان است و همه‌‌چیز به راحتی در دسترس قرار دارد. کیفیت تصویر خروجی را تا سقف 1080 در 720پیکسل می‌توان درنظر گرفت و سرعت اجرای فیلم را نیز در خروجی فایل می‌توان تنظیم کرد. یکی دیگر از نکات بسیار خوب برنامه امکان انتخاب از بین چندین آهنگ مختلف و جذاب در کتابخانه برنامه برای استفاده در پس‌زمینه‌ تصویر خواهد بود.

Icecream Screen Recorder

 

و اما اگر به‌دنبال برنامه‌ای پولی می‌گردید باید به شما Icecream Screen Recorder را پیشنهاد کنیم که ساده‌تر از دیگر برنامه‌‌هاست و امکانات متنوعی برای ضبط تصویر دارد. اما در نهایت شاید تنها نکته‌ای را که بتوان در مورد این برنامه نسبت به نسخه‌های رایگانی که به شما معرفی کردیم برشمرد، امکان زوم در هنگام ویرایش یا ضبط ویدئو باشد. غیراز این موضوع، عملا امکان ویژه‌ای در  Icecream وجود ندارد که در برنامه‌هایی همچون ShareX وجود نداشته باشد. پس کماکان پیشنهاد ما به شما استفاده از برنامه‌های رایگان است.  

این خبر را به اشتراک بگذارید