• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 12 شهریور 1397
کد مطلب : 29072
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  اضافه حقوق سالانه
باسلام. درمورد مصاحبه‌ای که با آقای نوربخش، رئیس سازمان تأمین اجتماعی در روزنامه منتشر کرده بودید لازم دیدم یادآوری کنم، در بخشی از گفت‌وگو ارقامی را برای اضافه حقوق سالانه گفته بودند که متأسفانه برای بسیاری از ما مستمری بگیران اعمال نشده است.
 

6253...0919


  انسانیت فراموش نشده است
 سلام. هفته گذشته پس از آنکه کیف همسرم گم شد، هر چه پیگیر شدیم نتوانستیم پیدا کنیم و ناامید به خانه برگشتیم. اما خوشبختانه موتورسواری که حتی نخواست نامش را بدانیم پس از پیداکردن کیف که حاوی مبالغ قابل توجهی پول نقد بود، با دردسر زیاد منزل ما را پیدا کرد و کیف و پول نقد را به ما برگرداند. تماس گرفتم از این شخص گمنام تشکر کنم و یادآور شوم که هنوز مردم ما انسانیت را فراموش نکرده‌اند و دنبال لقمه حلال هستند. امیدوارم منتشر کنید.
 
امیری از تهران


  حرمت نان در فرهنگ مردم
متأسفانه این روزها کفران نعمت بین ما مردم زیادشده به‌گونه‌ای که حتی نان‌‌های مانده را هم در سطل زباله می‌ریزیم. در گذشته‌‌های نه‌چندان دور قداست نان و نمک در فرهنگ مردم ایران به‌حدی بود که اگر کسی حتی یک‌بار از دست کسی نان خورده و مهمان او می‌شد، به حرمت همان نان و نمک، هیچ‌گاه به او خیانت نمی‌کرد. از طرفی نان‌ریزه‌های ته سفره را غذای مورچگان و سایر حشرات می‌دانستند که به‌خاطر برکت و افزونی روزی، باید حتماً این کار را انجام داد و دورریختن آن دانسته یا ندانسته گناهی بزرگ محسوب می‌شد. از همه مهم‌تر هنگام غذاخوردن، همین که نان بر سر سفره گذاشته شد باید از آن می‌خوردند و منتظر خورش دیگر نبودند، زیرا کفران نعمت الهی، مکروه محسوب می‌شد. حتی برش‌دادن و تکه‌تکه کردن نان با کارد و چاقو هم مکروه محسوب می‌شد. بیایید به نسل آینده همچنان آموزه‌های قدیم را یادآوری کنیم که نان حرمت دارد.
 
دلسوخته وطن


  بلاتکلیفی متقاضیان مسکن مهر
سلام. متقاضیان مسکن مهر سال‌هاست که انتظار می‌کشند تا مسکن مهر ثبت‌نام‌کرده را در پرند تحویل بگیرند، اما با گذشت 8سال هنوز بلاتکلیف مانده‌ایم. باور کنید دیگر هیچ پولی برای رهن و اجاره نداریم. چرا کسی پاسخگوی ما اقشار ضعیف نیست. صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.
 
حمیدی از تهران


  همسان حقوق بازنشستگان
با سلام و تشکراز شما بابت مصاحبه با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی. بهتر بود درخصوص قانون همسانی حقوق بازنشستگان که بیش از 8سال از تصویب آن می‌گذرد سؤال می‌پرسیدید. به‌نظر می‌رسد بسیاری از ما بازنشستگان در سنین بالا در حسرت اجرای این قانون بمانیم.
 
2805...0912


  به فکر بازنشستگان هستید
سلام. از روزنامه همشهری درخصوص پیگیری مشکلات بازنشستگان و همچنین گفت‌وگو با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشکر می‌کنیم. واقعا امیدوار شدیم که به فکر ما بازنشستگان هستید.
 
6307...0912


@  استفاده از دوچرخه برای تردد
با سلام و خسته نباشید به شما که صدای رسای مردم هستید. به شهروندان توصیه می‌کنم تا حد امکان از دوچرخه برای تردد به محل کار یا خرید استفاده کنند. من روزی ۴۰ کیلومتر با دوچرخه برقی‌ام در تهران رفت‌وآمد می‌کنم. علاوه بر اینکه از ترافیک آزار‌دهنده و سر و صدا راحت شده‌ام، در هزینه هایم نیز صرفه‌جویی شده است. امیدواریم تولیدکنندگان اقدام به ساخت و واردات انواع دوچرخه معمولی و برقی، سه‌چرخه‌ها و حتی موتوربرقی کنند. از سوی دیگر مسئولان شهری هم اقدام به ساخت مسیر ویژه برای تردد دوچرخه‌سواران کنند؛ نتیجه‌اش آلودگی کمتر و شور و نشاط و ورزش بیشتر خواهد شد.
 
مارالانی از تهران


  هزینه بیمه تکمیلی
مسئولان در سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد بیمه‌تکمیلی خانواده‌های کم درآمد راه‌حلی ارائه کنند. خانواده‌هایی که مشکل پرداخت هزینه‌‌ها را ندارند برای خود و خانواده‌هایشان هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت می‌کنند. اما خانواده‌های کم‌درآمد به‌خاطر نداشتن بیمه تکمیلی ناچار به پرداخت هزینه کلان بیمارستانی می‌شوند. لطفا این مشکل را از مسئولان ذی‌ربط پیگیری کنید.
 
7542...0913


@  ساخت‌وساز در اراضی ملی
سلام. در سال‌های اخیر بسیاری از مناطق شهرهای شمال کشور بعضا با همکاری دهیاری و شورایاری‌های روستا‌های شمالی با فروش زمین‌های کشاورزی و ساخت ویلاهای غیرقانونی در اراضی ملی فاجعه محیط‌زیستی به‌وجود آورده‌اند. متأسفانه در این بین دلالان فروش با واسطه‌گری ضمن به‌دست آوردن پول‌های هنگفت دست به کلاهبرداری هم می‌زنند. باور کنید دیگر جنگلی در شمال کشور وجود ندارد که مورد تاخت‌وتاز این دلالان بومی قرار نگرفته باشد. این درحالی است که مسئولان ذی‌ربط با وجود ساختمان‌های عریض و طویل نظاره‌گر ازبین‌رفتن زمین‌های کشاورزی در شمال کشور هستند!
 
3970...0912


 

این خبر را به اشتراک بگذارید