• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 12 شهریور 1397
کد مطلب : 29038
+
-

ساناک،«چوک» استقلال؟

استقلال فصل جدید را خوب شروع نکرده و علاوه بر ضعف در نتیجه‌گیری، فعلا خبری از طراوت اواخر فصل گذشته هم در بازی این تیم نیست. درحال حاضر عوامل متعددی برای این افول نسبی مطرح می‌شود. برخی معتقدند نفرات کلیدی استقلال از این تیم رفته‌اند و خریدهای جدید هم در حد آنها نشان نداده‌اند. برخی هم دیر اضافه شدن شفر به تمرینات و تاخیر در شروع آماده‌سازی ابتدای فصل را دلیل این اتفاق قلمداد می‌کنند. با‌این وجود سیر نزولی استقلال با جدایی جیری ساناک، دستیار مورد اعتماد وینفرد شفر نیز همزمان شده تا یک‌عده هم موضوع را به غیبت ساناک ربط دهند.
جیری ساناک یک مربی اهل جمهوری چک است که از اواخر آبان‌ماه سال گذشته به کادرفنی استقلال پیوست و به‌مرور این تیم را تبدیل به مجموعه جذاب‌تری کرد. ساناک که آنالیز و طراحی تمرینات آبی‌پوشان را برعهده داشت، ابتدای لیگ هجدهم نیز برای ادامه کار با استقلال به تهران آمد، اما بیماری مادرش باعث شد کشور را ترک کند و حالا خبر می‌‌رسد که دیگر برنخواهد گشت. آیا واقعا راز زیبایی استقلال پارسال در مغز ساناک بود؟
کسی نمی‌داند. شاید گذر زمان این مسئله را روشن کند. بااین وجود اتفاقی که اکنون در اردوگاه آبی‌ها افتاده، شبیه ماجراهایی است که برای برانکو بعد از جدایی سرتن چوک رخ داد. چوک در لیگ شانزدهم دستیار برانکو بود و به پرسپولیس در کسب عنوان قهرمانی کمک کرد. او تا اواسط لیگ هفدهم نیز به‌کار خودش در باشگاه ادامه داد، اما پس از آن ترجیح داد از ایران برود و به این ترتیب زلاتکو ایوانکوویچ یعنی برادر برانکو جای او را در کادر فنی پر کرد. پرسپولیس اگرچه بعد از جدایی چوک هم توانست عنوان قهرمانی‌اش را تکرار کند، اما نتایج و نمایش‌های این تیم کمی ضعیف‌تر شده بود و خیلی‌ها این مسئله را به رفتن چوک ربط می‌دادند.
وقتی خبرنگاران در این مورد از برانکو سوال کردند، او به‌شدت عصبانی شد و گفت: «یعنی ما هیچ‌کاره‌ایم و همه کارها را چوک می‌کرد؟ بعد از جدایی پانادیچ هم زیاد از این حرف‌ها می‌زدید.» با این‌همه هنوز هم گروهی از منتقدان عقیده دارند جای خالی سرتن چوک در پرسپولیس پر نشده؛ شبیه آنچه این روزها در مورد ساناک و استقلال گفته می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید