• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 شهریور 1397
کد مطلب : 28924
+
-

روز استیضاح از کلیت آموزش و پرورش دفاع می‌کنم


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه استیضاح روز سه‌شنبه مجلس گفت: استیضاح را مربوط به‌خود می‌دانم اما دفاع از آن را دفاع از همه مدیران آموزش و پرورش می‌دانم. به گزارش مهر، سیدمحمد بطحایی گفت: در این راستا تلاش خواهم کرد از کلیت آموزش و پرورش دفاع کنم تا خدشه‌ای به آموزش و پرورش وارد نشود و سوء‌تفاهمات موجود را رفع کنم.

در همین حال میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش درخصوص زمان مناسب استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در قانون ذکر نشده که زمان استیضاح وزرا زمان خاصی دارد و مثلا نباید وزیر اقتصاد را در اسفند که فصل بودجه‌بندی است یا وزیر کشاورزی را زمان برداشت محصول استیضاح کرد. وی گفت: قانون می‌گوید هر وقت نمایندگان تشخیص دادند از وزیری باید سؤال شود، از او سؤال کنند و هر زمان قانع نشدند آن را به صحن بیاورند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اما رای نمایندگان مشخص می‌کند که آیا به‌نظر آنها شهریور زمان مناسبی برای این کار هست یا نه و به‌نظر می‌رسد اکثریت نمایندگان دغدغه‌ای که شما به آن اشاره کردید را داشته باشند. در صحن مجلس معمولا رعایت اینکه چه وزیری چه زمانی استیضاحش رای بیاورد یا نه می‌شود. البته ممکن است مواردی را وارد بدانند و در هر صورت باید منتظر نتیجه‌ای که سه‌شنبه در صحن مجلس گرفته می‌شود، ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید