• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 11 شهریور 1397
کد مطلب : 28876
+
-

مشت ازبکستان پای چشم ورزش ایران

مشت ازبکستان پای چشم ورزش ایران

ایران  که  امیدوار بود مثل هشت سال قبل در رده چهارم بازی‌های آسیایی قرار گیرد، دیروز در روز پایانی این دوره به رده ششم رسید. هدف کاروانی که به جاکارتا اعزام شده، این بود که هم بیش از دوره قبل، 21 مدال طلا، طلا بگیرد و هم اینکه به رده چهارم برسد.

بهترین نتیجه ایران در بازی‌های آسیایی بعد از دومی در بازی‌های تهران، چهارمی در بازی‌های سئول و گوانگژو بود اما دیروز عصر قطعی شد که ایران حتی نمی‌تواند در رده پنجم قرار گیرد.  ایران که پیش‌بینی مدال‌های پرتعداد اندونزی میزبان در رشته‌های بومی این کشور را نمی‌کرد، چند روز قبل از رسیدن به جایگاه چهارمی ناامید شد و  رقابت را برای گرفتن جایگاه پنجمی با ازبکستان آغاز کرد ولی دیروز ایران حتی اگر در دو رشته والیبال و بسکتبال هم طلا می‌گرفت و تعداد مدال‌های طلایش را با ازبکستان برابر می‌کرد، نمی‌توانست از جایگاه ششم صعود کند، چراکه ازبکستان 24 نقره داشت و ایران 19 نقره.  



ایران دیروز امیدوار بود که در قایقرانی که چند فینالیست داشت، به مدال و حتی مدال طلا برسد تا از ازبکستان فاصله بگیرد اما هیچ‌یک از پاروزنان روی سکو نرفتند. تنها راهی که می‌توانست جایگاه پنجمی را برای ایران حفظ کند، شکست همه ورزشکاران ازبکی بود که به فینال بوکس و سامبو رسیده بودند اما برخلاف خواست ایران، ازبکستان 5 طلا و دو نقره در بوکس گرفت و یک طلا و یک نقره در سامبو. ایران در بوکس سه نماینده داشت که هر سه حذف شدند. نتایج ضعیف در این رشته و رشته‌های نظیر قایقرانی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی و تیروکمان دلیل اصلی سقوط ایران است. 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید