• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28633
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZrjJ
+
-

۲هزار خانوار زلزله‌زده مددجو تا پایان مهر صاحب خانه می‌شوند


مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امورمهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: تاکنون خانه ۷۴۰خانوار روستایی تحت حمایت کمیته امداد ساخته و تحویل داده شده است و تا پایان مهرماه این رقم به دو هزار واحد می‌رسد.

به گزارش مهر، ابراهیم بازیان با اشاره به اینکه در زلزله‌ آبان‌ماه استان کرمانشاه پنج هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی تخریب شده است گفت: از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به مددجویان روستایی و۶۰۰ واحد مربوط به مددجویان شهری است. در این حادثه همچنین دو هزار و ۷۰۰ خانه روستایی و هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری مددجویان کمیته امداد آسیب دیده است که باید تعمیر شود.

بازیان با اظهار اینکه برای ساخت و تعمیر این تعداد واحد مسکونی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: از این مبلغ کمیته امداد حدود ۶۳میلیارد تومان را تأمین خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه دولت برای ساخت خانه‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه در شهرها ۴۰‌میلیون تومان و در روستاها ۳۰‌میلیون تومان وام پرداخت می‌کند افزود: این رقم برای تعمیرات خانه ۱۲میلیون تومان است. همچنین دولت تقبل کرده است به احداث مسکن شهرهای زلزله‌زده 6میلیون تومان و به احداث مسکن روستاییان پنج میلیون تومان و برای تعمیرات مسکن دو میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کند.

مدیرکل مسکن کمیته امداد ادامه داد: علاوه بر کمک‌های دولتی، این نهاد نیز برای تسریع در ساخت و تکمیل خانه خانوارهای تحت حمایت به مددجویان شهری ۱۵‌میلیون تومان و به مددجویان روستایی ۱۲میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند. بازیان با اعلام اینکه تمام واحدهای مسکونی مددجویان روستایی تا پایان امسال بازسازی و تعمیر می‌شود افزود: تاکنون خانه ۷۴۰ خانوار روستایی تحت حمایت ساخته و تحویل داده شده است که تا پایان مهرماه این رقم به دو هزار واحد خواهد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید