• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28419
+
-

کارشکنی تأمین‌اجتماعی در واریز پول درمان کارگران

کارشکنی تأمین‌اجتماعی در واریز پول درمان کارگران

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  از کارشکنی سازمان تأمین‌اجتماعی در واریز سهم درمان کارگران به‌حساب خزانه، انتقاد کرد و گفت: تأمین‌اجتماعی تنها ۸۰میلیارد تومان به ‌حساب خزانه واریز کرده است.

حسینعلی شهریاری، افزود: مواد اولیه دارو از هند و چین وارد ایران می‌شود ولی کیفیت داروی ما با بقیه کشورها فرق می‌کند. مواد اولیه‌ای که به کشورهای اروپایی می‌رود با ایران به‌دلیل توانایی مالی فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه من معتقدم که قیمت دارو نباید ثابت باشد و مابه‌التفاوت قیمت باید از شرکت‌های بیمه گر دریافت شود، ادامه داد: من هنگامی که این پیشنهاد را دادم همان موقع با واکنش‌های منفی مواجه شدم اما باید موانع را از سر راه داروسازان برداریم، ولی موضوع مهم این است وقتی ژل تزریقی در لیست دارویی به‌حساب می‌آید این مسئله باعث بروز مشکلاتی در دیگر بخش‌ها می‌شود. همچنین اوراقی که بابت پرداخت مطالبات داده می‌شود باعث ضرر داروسازان است و من نامه‌ای به رئیس مجلس دادم تا مطالبات دارویی و بهداشتی به ریال پرداخت شود. این در حالی است که مجلس پیشنهاد داده سهم نه‌بیست‌و‌هفتم در حساب جداگانه‌ای بیاید و ما درخواست داشتیم که این پول صرف دارو و درمان شود که متأسفانه من متوجه شدم تنها ۸۰میلیارد تومان به این حساب ریخته شده است. شهریاری با بیان اینکه قرار شده است هر کمبود پول ریخته شده را به قوه قضاییه معرفی کنیم، افزود: صنعت دارویی ما با مشکلاتی روبه‌روست و ما برخی از مشکلات دارویی کشور را نمی‌توانیم رسانه‌ای کنیم و به‌نظرم باید جلسه‌ای بین انجمن و رئیس مجلس درخصوص وضعیت صنعت دارویی گذاشته شود. البته از ذخایر دارویی مطلع هستم و امیدوارم با مدیریت صحیح مشکلات برطرف شود، گمرک قول مساعد داده داروها کمتر از یک هفته ترخیص شود. در این کشور حقوق به ریال به مردم می‌دهند ولی هزینه‌ها به دلار از مردم گرفته می‌شود. (مهر)

این خبر را به اشتراک بگذارید