• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28413
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/y2gE
+
-

نویسندگان درباره سلامت می‌نویسند

نویسندگان و خالقان ادبیات تا چه‌اندازه به موضوع سلامت پرداخته‌اند؟ جواب چندان روشن و امیدبخش نیست. شاید به همین‌خاطر است که با هدف ترغیب نویسندگان به خلق آثار ادبی در این حوزه، تصمیم گرفته شده است تا نخستین جشنواره ادبیات سلامت برگزار شود.

به گزارش همشهری، این جشنواره در 3بخش داستان ‌کوتاه، نمایشنامه و فیلمنامه‌ کوتاه آماده دریافت آثار نویسندگان این حوزه‌هاست. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این موضوعات و محورها را در فراخوان خود تعیین کرده است که عبارتند از: ترویج تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، دوری از دخانیات، دوری از مواد‌مخدر و محرک و دوری از الکل، زندگی عاری از خشونت و آسیب‌ها به‌ویژه حوادث ترافیکی، سلامت روان، مهارت‌های زندگی و خودمراقبتی، ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارو، نقش مردم و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت، طرح تحول سلامت، سلامت و ایمنی غذا، سلامت و ایمنی محیط‌زیست، پیوند اعضا، اهدای خون و ایدز.
نویسندگان تا 30مهرماه امسال فرصت دارند که آثار خود را به جشنواره ارسال کنند و در این رقابت ادبی با موضوع سلامت، حاضر شوند. اختتامیه جشنواره ادبیات سلامت در دی ‌ماه است و در این مراسم نفرات اول تا سوم هر بخش به‌ترتیب تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 70، 50 و 30میلیون ریال دریافت می‌کنند. مؤسسه آوای هنر سلامت برگزارکننده این جشنواره است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :