• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28405
+
-

کارگردان خندوانه در پاسخ به همشهری:

بیشتر از ضعف، محدودیت داریم

بیشتر از ضعف، محدودیت داریم

مسعود میر/روزنامه‌نگار

خندوانه پنجمین فصل پخش خود را پشت‌سر می‌گذارد و چه هوادار این برنامه باشیم و چه نه باید این واقعیت را بپذیریم که به شهادت آمار و ارقام مدیران تلویزیون و البته موج سهمگین تعداد پیامک‌هایی که برای هواداری از بخش خنداننده‌شو ارسال شده‌است، بی‌تردید محبوب‌ترین برنامه فعلی روی آنتن تلویزیون است. روز گذشته اهالی رسانه به دعوت خندوانه‌ای‌ها به استودیوی این برنامه رفتند تا همه سؤالات بی‌پاسخ درباره خندوانه، خنداننده‌شو، حمایت‌های مالی از برنامه و البته انبوه شایعات درباره خندوانه یک‌بار برای همیشه به جواب برسند. رامبد جوان و سیدعلی ‌احمدی به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده برنامه حرف‌های بسیاری زدند.

رامبد جوان در پاسخ به سؤال همشهری درباره محورهای اصلی طنز که با شوخی‌های جنسی و البته سیاسی درهم آمیخته است و طبعا در ایران خط قرمز محسوب می‌شود، می‌گوید: «همین که خنداننده‌شو با این مشخصات شکل گرفته نشان می‌دهد که مرزها کمی جابه‌جا شده است. ما شوخی‌های سیاسی و دیگر شوخی‌ها کم نداریم و تماشاچی هم از این موضوع استقبال می‌کند ولی پدیده‌ای مثل استندآپ چون در مملکت ما تازه است، همه‌مان باید کمک کنیم تا جا بیفتد و همه باید آزمون و خطا کنیم تا به یک شکل درست‌تری برسیم. ضمن اینکه باید درنظر بگیریم که این افراد همگی یکسری جوان بااستعداد ولی کاملا بی‌تجربه هستند که باید کمک‌شان کنیم که درست روی لبه تیغ راه بروند.»  
او همچنین درباره بعضی ضعف‌های مشهود در متن استندآپ‌ها هم می‌گوید: «گروه نویسندگان خندوانه تمام تلاشش را کرده که ولو در حد یک شوخی که در یک استندآپ جا می‌گرفته آن متن را گنجانده تا بتوانیم مشابه‌سازی‌های به‌درد بخور از برنامه‌های خوب خارجی داشته باشیم. یک واقعیت هم وجود دارد که هر جا که نشده و به قولی کار خوب درنیامده معنایش این است که زورمان نرسیده و امکانش را نداشتیم.»

کارگردان فیلم «نگار» یادآور می‌شود: «ما کلا کمدی‌نویس کم داریم و ما همیشه از همان‌هایی که اندک هم هستند کمک گرفته‌ایم. گروه نویسندگان خودمان 5 نفر هستند که برای دورهمی هم می‌نوشتند و تخصصی کار کمدی می‌کنند.  همچنین از دوستان بیرون مثل آقای ژوله و برادران قاسم‌خانی هم کمک گرفتیم. البته کلا مشکل متن در سینمای ما هم وجود دارد و متن کمدی که شرایط بدتری هم دارد اما اگر بخواهم در مقام سازنده خندوانه حرف بزنم باید بگویم که ما نسبت به بخش‌های قبلی برنامه خودمان بسیار پیشرفت کرده‌ایم و همیشه دغدغه متن داشته‌ایم اما شما محدودیت‌ها را هم فراموش نکنید.»

این خبر را به اشتراک بگذارید