• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 4 شهریور 1397
کد مطلب : 28184
+
-

آغاز طرح حمایت از مدارس کم‌برخوردار

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از آغاز مراحل اجرایی طرح حمایت از مدارس تهران با بهسازی و تعمیر مدارس فرسوده و کم‌برخوردار تا پایان تابستان امسال خبر داد.

به گزارش همشهری، مرتضی توکلی با اشاره به فعالیت بیش از 4000مدرسه با جمعیت دانش‌آموزی بالغ بر یک میلیون نفر که حدود 15درصد از شهروندان تهرانی را شامل می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت نقش مدارس در توسعه و تعمیق ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی در جامعه شهری و اجتماعی شدن دانش‌آموزان، طرح حمایت از مدارس شهر تهران در زمینه‌های مختلف، یکی از سیاست‌های کلان شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و همچنین شهرداری تهران به‌شمار می‌رود.
به‌گفته او، این طرح هرساله براساس دستورالعمل مصوب کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از سال91، اجرا می‌شود و در سال‌جاری نیز با همکاری و تأمین اعتبار از سوی مناطق 22گانه شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر 300میلیارد ریال در مدارس تحت پوشش مناطق 19گانه آموزش و پرورش شهر تهران و ناحیه یک و 2 شهرری اجرا می‌شود.

در این طرح فعالیت‌های عمرانی ازجمله کمک به مقاوم‌سازی‌ مدارس در برابر زلزله، کمک به تعمیر و نگهداری ساختمان و تأسیسات و تجهیزات مدارس، رنگ‌آمیزی و زیباسازی بصری، تعمیر آبخوری و سرویس‌های بهداشتی، بهسازی آسفالت، ایزوگام پشت‌بام و... در سطح مدارس فرسوده یا نیازمند بازسازی صورت می‌گیرد.
سقف اعتبار تخصیص یافته برای هر مدرسه در حوزه عمرانی و تجهیزی تا 30میلیون تومان است. البته در سال جاری 40درصد از بودجه طرح حمایت از مدارس، باید به اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری و در راستای ایمن‌سازی در برابر آسیب‌های اجتماعی و ارتقای اخلاق شهروندی اختصاص یابد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید