• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 4 شهریور 1397
کد مطلب : 28186
+
-

لایحه درآمدهای پایدار؛ فرصت خوبی برای شهرداری‌ها

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابراز امیدواری کرد لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که در هیأت دولت تصویب شده فرصت خوبی را برای رفع مشکلات شهرداری‌ها در حوزه درآمد پدید آورده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، هوشنگ خندان‌دل در همایش معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور در استانداری کرمانشاه اظهار کرد: شهرداری‌ها 60هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند و تنها 2درصد این رقم از محل عوارض تأمین شده است. او با دفاع از حقوق شهرداری‌ها، گفت: باید کمی حق را هم به شهرداری‌ها بدهیم، چرا که آنها طی دو، سه سال گذشته 60هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند و دریافت عوارض تنها دو درصد از این مبلغ را تشکیل می‌دهد.

خندان دل تصریح کرد: در این شرایط این سؤال مطرح می‌شود که شهرداری‌ها باید 98درصد مبلغی که هزینه کرده‌اند را از کجا بیاورند و متأسفانه پاسخی که به این سؤال داده می‌شود این است که از محل ساخت‌وساز و نوسازی‌ها کسب درآمد کنند. هم‌اکنون بیش از 50درصد درآمد شهرداری‌ها از همین محل جریمه‌ها تأمین می‌شود که ایراد قانونی دارد و باید برای رفع این ایراد فکری کرد.

خندان دل با اشاره به ارسال لایحه درآمدهای پایدار شهرداری از وزارت کشور به هیأت دولت، گفت: خوشبختانه این لایحه در هیأت دولت تصویب شده است.او افزود: این لایحه فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا به‌طور منطقی به این مسئله پرداخته شده و مشکل شهرداری‌ها و درآمد آنها مرتفع شود.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: اگر شهرداری‌ها که به مردم ارائه خدمات می‌دهند در موقعیتی قرار نگیرند که منابع مالی مورد نیاز خود را از روش قانونی و تعریف‌شده کسب کنند ممکن است به فکر راه نادرست آن بیافتند که باید با آن مقابله کرد، اما باید برای این مقابله پاسخ منطقی ارائه و از راه منطقی مشکل آنها را مرتفع کرد.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین با اشاره به تشکیل 492هزار پرونده قلع بنا در کمیسون‌های ماده 100سراسر کشور تا پایان تیرماه امسال، گفت: از این تعداد تنها حکم 55درصد پرونده‌ها اجرایی شده و هنوز احکام حدود 220هزار پرونده اجرایی نشده که باید فکری به حال این مسئله کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید