• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27920
+
-

شهرگشت

  پشت‌بام‌های تبریز؛ بخش مغفول فضای سبز 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز، پشت‌بام‌ مجتمع‌های تجاری و مسکونی بزرگ را به‌عنوان یکی از بهترین موقعیت‌ها برای ایجاد فضای سبز عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز، علی مدبر با بیان این مطلب اظهار کرد: در گوشه گوشه تبریز ما ساختمان‌ها و مجتمع‌های مختلفی داریم که می‌توانیم از فضاهای بیش از ۵۰۰ مترمربع آنها برای ایجاد فضای سبز استفاده کنیم. او یادآوری کرد: تبریز از نظر تراکم و بافت شهری در رتبه‌های نخست بین سایر کلانشهرها قرار دارد و به‌عنوان مثال در چهارراه شهید بهشتی تبریز ۱۰ هزار مترمربع ساختمان‌سازی‌ داریم که پشت‌بام آنها بلااستفاده رها شده است.

  تبدیل روستاهای بیش از ۳۵۰۰ نفره به شهر 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: روستاهای دارای بیش از ۳۵۰۰ سکنه به شهر تبدیل می‌شوند. به گزارش مهر، این موضوع را سیف‌الله مطلبی در شورای اداری شهرستان خوی بیان کرد و افزود: در شهرستان خوی چند روستا مانند روستای بدل‌آباد و وار می‌توانند به شهر تبدیل شوند. او ادامه داد: استان آذربایجان غربی دارای ۴۴ شهر است و ۷۴ درصد از جمعیت استان در شهرها زندگی می‌کنند که در این میان شهرستان خوی با بیش از ۶شهر دارای رتبه اول است. 

  توقف پروژه فاضلاب ماسوله 

مسئولان در جلسه شورای شهر شهرک ماسوله، از انصراف پیمانکار پروژه فاضلاب این شهر تاریخی خبر داده و علت آن را شرایط بازار و افزایش قیمت محصولات عنوان کردند. به گزارش مهر، وحید مهجور مدیر امور آب و فاضلاب فومن در این‌باره اظهارکرد: مجموعه شهرداری ماسوله همکاری خوبی در اجرای این پروژه داشته و تاکنون ۱۰۰ متر از شبکه اصلاح شده است اما متأسفانه با توجه به شرایط امروز بازار هیچ پیمانکاری با اعتبار ۷۰ میلیون تومان نمی‌تواند در زمینه اصلاح پروژه فاضلاب اقدام مناسبی انجام دهد.

  تثبیت هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد 

محمدرضا حیدری در انتخابات شورای شهر مشهد در سمت رئیس شورا ابقا شد. به گزارش همشهری، در این انتخابات اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد به نسبت سال قبل هیچ تغییری نکرد. رئیس شورای شهر مشهد در این نشست گفت: پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام و توسعه متوازن شهر از مهم‌ترین اولویت‌های شوراست.

  2گزینه برای شهرداری کرج 

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که 2گزینه برای شهرداری این کلانشهر مطرح شده است. محمد نبیونی به ایرنا، گفت: علی ترکاشوند و محمدتقی شفقی افراد مطرح برای شهرداری کرج هستند که ‌احتمالا گزینه‌های دیگری هم معرفی شود. او اظهار کرد: به‌احتمال زیاد تا روز یکشنبه هفته آینده شهردار جدید کرج انتخاب می‌شود. به‌دنبال استعفای اصغر نصیری، شهردار کرج در اواخر فروردین امسال، محمدرضا احمدی‌نژاد به‌عنوان سرپرست شهرداری و مدتی قبل به‌عنوان شهردار تعیین شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :