عباس اصلانی، کارشناس سیاسی در گفتوگو با تلویزیون اینترنتی همشهری:
بعد از حمله اخیر به سیریک حرفهایی زده میشود که ایران مذاکرات فنی خود با آمریکاییها را بهدلیل نقض عهد به حالت تعلیق در بیاورد.
علت اینکار این است که آمریکاییها در طول این مدت به تفاهمنامه پایبند نبودهاند. ماجرای حمله به لبنان و یا فشار به کشورهای حاشیه خلیجفارس در مورد جایگزین کردن راهی دیگر به غیر از تنگه هرمز نمونههایی از این اقدامات است.
ماجرای حمله به برخی مناطق جنوبی کشور مزید بر علت در قبال رفتار اخیر آمریکاییها شد تا آنها هم متوجه شوند که نمیشود به این شکل عمل کنند.
البته در مورد رفتارهای آینده ایران در قبال نقض عهدهای آمریکا نمیشود از حالا دست به اظهارنظر زد اما سناریوهایی با توجه بهخود رفتار طرفهای مقابل میتواند در دستور کار باشد.
همچنین گفتنی است در بین قوای نظام در قبال اصل نقض عهدهای آمریکا هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.
یکشنبه 7 تیر 1405
کد مطلب :
278022
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/L85pr
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved