• دو شنبه 1 تیر 1405
  • ٦ محرم ١٤٤٨
  • 2026 Jun 22
پنج شنبه 28 خرداد 1405
کد مطلب : 277673
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VP0rB
+
-

3.8میلیون بشکه نفت ایران از محاصره عبور کرد

یکشنبه شب، ترامپ لغو محاصره دریایی ایران ‌ را روز جمعه ‌اعلام کرد و گفت: این محاصره پس از امضای تفاهمنامه به‌طور رسمی برداشته خواهد شد، اما میدان، روایتی دیگر رقم زد.
صبح دوشنبه، نخستین نفتکش‌های ایرانی از خط محاصره آمریکا عبور کردند.
براساس پایش سامانه ردیابی کشتی‌ها که با تصاویر ماهواره‌ای تأیید شده، شرکت ردیابی دریایی
 TankerTrackers گزارش داد که حدود ۳.۸میلیون بشکه نفت خام ایران از محاصره نیروی دریایی آمریکا عبور کرده است.
این نخستین صادرات نفت خام ایران پس از 2ماه محاصره کامل دریایی به شمار می‌رود.
جزئیات نفتکش‌های عبوری:
 دیونا (DIONA) و هیرو ۲ (HERO 2)، 2ابرنفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران، با موفقیت از محدوده محاصره خارج شده‌اند.
 این 2کشتی در مجموع ۳.۸میلیون بشکه نفت خام ایران را حمل می‌کردند.
 نفتکش «استریم» (STREAM) نیز که 7 هفته در منطقه اقتصادی انحصاری پاکستان منتظر مانده بود، اکنون در مسیر ورود به آب‌های ایران قرار دارد.
گزارش‌ها همچنین حاکی از عبور حداقل 3نفتکش نفتی و 2کشتی باری حامل کالاهای اساسی از محاصره است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید