• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 10 دی 1396
کد مطلب : 2768
+
-

آیت‌الله جنتی: دشمن برای فردای ایران برنامه دارد

هشتمین سالگرد حماسه 9دی، روز شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در بیش از 1200نقطه کشور برگزار شد

یاد
آیت‌الله جنتی: دشمن برای فردای ایران برنامه دارد

 دبیر شورای نگهبان در جلسه  درس اخلاق با اشاره به سالگرد 9 دی با بیان اینکه دشمن سیلی‌خورده، هیبتش شکسته شده و آبرویش رفته است و قصد انتقام گرفتن از نظام اسلامی ایران را دارد، گفت: دشمنان  به منظورضربه زدن، هزار فکر برای فرداهای جمهوری اسلامی یعنی برای 10، 20 و حتی 50سال بعد دارند. حتما حتما دارند،

فکر می‌کنند که برای بعد از رهبری چه کار باید بکنند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله جنتی گفت: این معجزه، کار مردم بود. 9دی از ایام‌الله است و باید برایش بزرگداشت گرفته شود.

اگر بزرگداشت‌های هر ساله‌ محرم نبود، حادثه کربلا هم فراموش می‌شد اما پس از گذشت قرن‌ها می‌بینیم که 20میلیون نفر برای پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا می‌روند. همانطور که 22بهمن زنده نگه داشته شده، 9دی نیز باید زنده نگه داشته شود.

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت 9دی‌ماه گفته است: دشمن همچنان در حال تدارک علیه نظام اسلامی و ضربه به ماست.

او تأکید کرد: «دشمنان بیکار نیستند و دائما تلاش می‌کنند که به انقلاب اسلامی ضربه بزنند. 

مراسم‌های 9 دی دیروز با حضور اقشار مختلف در 1200 نقطه کشور برگزار شد. از جمله برنامه‌های سالگرد 9 دی در مصلای تهران و حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار شد که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. مشهد روز پنجشنبه صحنه اعتراض‌ها به مسائل اقتصادی بود و برخی با تجمع‌ها شعارهای هنجارشکنانه علیه نظام سر داده بودند.

اصفهان، شیراز، قزوین، اهواز، بوشهر، تبریز، کرمانشاه، رشت، سنندج، اردبیل، کرمان و مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کوچک نیز دیروز شاهد گرامیداشت این روز بودند.

 سخنران مراسم 9دی‌ماه تهران آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بود.  او گفته است: ما فرزندان مقاومت و ملتی هستیم که 40سال ایثار کرده است. دشمن بداند که توطئه و فتنه‌انگیزی‌های او در اراده ملت خللی ایجاد نخواهد کرد.

 

باید به قبل برجام برگردیم

آیت‌الله اراکی در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: در این زمینه با توجه به خلف‌وعده دشمنان جمهوری اسلامی، باید به وضعیت قبل از برجام بازگردیم؛ چرا که آنها به عهد خود وفادار نبوده‌اند. وی خطاب به دولتمردان گفت: از مسئولان دولتی و دولت عزیز، محترم و زحمتکش می‌خواهیم در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دشمن می‌خواهد با استفاده از عده‌ای نفوذی در سیستم اقتصادی کشور، ملت ما را از مقاومت خسته کند اما این اتفاق نخواهد افتاد. حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی هم که سخنران مراسم بوشهر بود، گفته است: «دوقطبی کردن جامعه در این عرصه کارساز نیست؛ زمان انتخابات گذشته است، مسئولان باید با وحدت ملی به‌دنبال رفع مشکلات باشند، همه بخش‌های کشور با دولت همکاری کنند و دولت هم اراده جدی داشته باشد تا گره‌ها گشوده شود.» او انتقاداتی هم به دولت داشته است و گفته باید مسائل اقتصادی حل شود.

راهپیمایی بعد از مراسم 

مردم تهران بعد از این تجمع راهپیمایی هم داشتند و به سمت خیابان شهید بهشتی رفتند. مردم با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگهدار»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «بسیجی می‌میرد سازش نمی‌پذیرد»، «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد»، «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آل‌سعود خائن» از جریان فتنه و وابستگان بین‌المللی این جریان اعلام برائت کردند.

 

بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان مراسم گرامیداشت 9دی قطعنامه‌ای را منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ضمن دعوت همگان بر بصیرت‌افزایی و تأکید بر حفظ اتحاد و یکپارچگی آحاد ملت متدین و زمان‌شناس ایران اسلامی و آمادگی کامل برای مقابله باصلابت در برابر فتنه‌های جدید استکباری - صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی، نسبت به هر نوع مسامحه، غفلت و همراهی خواسته یا ناخواسته عناصر داخلی با دشمنان دیرین امت ولایی ایران و بهانه‌دادن به‌دست ضد‌انقلاب عنود، بسترسازی یأس و کاستن از شور و نشاط مردمی، هشدار جدی و قاطع داده و بر هوشیاری بیش از پیش مسئولان ذیربط در برابر فتنه جدید استکبار تأکید می‌نماییم.» نیروی انتظامی با صدور بیانیه‌ای با پاسداشت حماسه تاریخی ۹دی ماه‌، اعلام کرد: «نقش داهیانه، روشنگری‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی‌سازی فتنه عمیق و پیچیده ۱۳۸۸ و خلق حماسه بزرگ ۹دی‌ماه بر کسی پوشیده نیست.» سپاه پاسداران هم روز جمعه در بیانیه‌ای با پاسداشت حماسه ماندگار ۹دی، وحدت، هوشمندی و هوشیاری ملی مقابل نقشه‌های دشمن برای فتنه‌آفرینی‌های جدید و مرزبندی بین «انقلابی نمایی» و «انقلابی‌گری» را از درس‌ها و عبرت‌های فتنه ۸۸ دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید