• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 10 دی 1396
کد مطلب : 2731
+
-

بدهی ۸۰ میلیاردی زندان‌ها به بخش‌های دولتی

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی از بدهی ۸۰میلیارد تومانی این سازمان به بیمارستان‌های دولتی و بخش‌های دیگر ازجمله آب،  برق و گاز خبر داد. به گزارش تسنیم،  اصغر جهانگیر درخصوص کاهش بودجه سازمان زندان‌ها در لایحه بودجه پیشنهادی دولت گفت: بودجه جاری سازمان زندان‌ها در لایحه بودجه سال 97در مقایسه با بودجه فعلی،  13درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: هفته گذشته در جلسه کمیسیون قضایی مجلس حضور یافتیم و نسبت به این کاهش اعتراض و اعلام کردیم که کاهش بودجه جاری سازمان زندان‌ها می‌تواند مشکلات زیادی را برای زندان‌ها ایجاد کند.

جهانگیر در ادامه به هزینه غذای زندانیان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون دولت برای 3وعده غذای زندانیان،  5هزار و 400تومان درنظر گرفته اما با توجه به تورمی که در حوزه غذا به‌ویژه مواد پروتئینی مانند تخم مرغ و سایر مواد غذایی دیگر اتفاق افتاده و شاهد هستیم،  حتما این مبلغ کفاف نمی‌دهد و باید در این بخش به سازمان زندان‌ها کمک شود و ما نمی‌توانیم با این مبلغ،  نیازهای غذایی زندانیان را برطرف کنیم و 3 وعده غذای مناسب به زندانیان بدهیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی اظهار کرد: پیشنهاد سازمان زندان‌ها،  افزایش مبلغ 3وعده غذای زندانیان به حداقل 9هزار تومان است ولی متأسفانه افزایشی شامل مبلغ غذای زندانیان نشد و چنانچه بودجه پیشنهادی دولت اصلاح نشود،  در این بخش هم دچار مشکل می‌شویم. وی در ادامه با بیان اینکه سازمان زندان‌ها در بخش بهداشت و درمان زندانیان نیز مشکلاتی دارد که حتماً باید مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه 97به آن توجه کند،  افزود: باید به زندان‌ها کمک شود تا هم در بحث دارو و تجهیزات و هم پزشک و خدمات‌رسانی درمانی،  دچار مشکل نشویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید