• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 25 مرداد 1397
کد مطلب : 27269
+
-

خط خبر | شهر

 آغاز ساخت دهکده کارآفرینی آبگینه

ساخت دهکده آبگینه تهران در منطقه کن با هدف کارآفرینی، جذب و آموزش استعدادها و بازیابی هنر شیشه‌گری تهران در منطقه9 تهران آغاز شد. به گزارش همشهری، ساخت این دهکده در مدت یک‌سال به پایان می‌رسد که پس از تجهیز، آماده بهره‌برداری در سال98 خواهد بود. سیدعلی مفاخریان، شهردار منطقه9 تهران در این ارتباط گفت: «این دهکده با اعتبار اولیه 3میلیاردتومان از سوی شهرداری ساخته می‌شود. این دهکده 5 کارگاه شیشه‌گری و یک کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی در 2طبقه خود جا می‌دهد که در طبقه همکف کارگاه‌های شیشه‌گری سنتی و صنعتی، نمایشگاه و فروشگاه جای می‌گیرند‌ و درطبقه اول با 250مترمربع یک کارگاه تراش سنگ‌‌های تزیینی جای خواهد گرفت.»

 قانون انتخابات شوراها اصلاح می‌شود

عضو هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراها بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات شوراها جهت رفع تعارضات قانونی تأکید کرد. فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت، درخصوص بررسی طرح قانون جامع انتخابات در کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس گفت: «بیش از آنکه نظارت بر انتخابات شوراها سازمانی باشد سلیقه‌ای است، دخل و تصرف نمایندگان در تأیید یا رد صلاحیت کاندیداها نیز یکی از آفات نظارت مجلس بر انتخابات شوراها‌ست که ناقض حقوق شهروندی است و باید در این نظارت بازنگری شود تا حقوق افراد ضایع نشود.»

  جدیت در باز‌پس‌گیری املاک شهرداری

سیدمحمود میرلوحی با اشاره به بازپس‌گیری املاک شهرداری گفت: «در باز‌پس‌گیری املاک تهران جدی هستیم و مورد به مورد بررسی خواهیم کرد. برایمان تفاوت نمی‌کند این املاک در اختیار چه کسانی است و اگر روند قانونی را طی نکرده باشد، آنها را پس می‌گیریم.» به گفته میر‌لوحی، در گزارش محمدعلی نجفی، شهردار پیشین پایتخت، تعداد این املاک ۶۷۴ ملک عنوان شده بود که اکنون به ۱۶۰۰ملک رسیده که باید به شهرداری پس داده شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :