• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 24 مرداد 1397
کد مطلب : 27161
+
-

کافه مجلس

ظریف، نقشه خزر را برای نمایندگان ترسیم می‌کند

علی نجفی‌خوشرودی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: ما به‌دلیل حساسیت‌هایی که در چند روز اخیر در مورد دریای خزر  ایجاد شده، از محمدجواد ظریف دعوت کردیم در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یابد و توضیحاتی ارائه کند. وی افزود: ظریف همچنین در این جلسه به سؤال تعدادی از نمایندگان درباره وضعیت سیاست خارجی کشورمان پاسخ خواهد داد. این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین قرار است دعاوی مطروحه ایران و آمریکا در دادگاه لاهه با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط ازجمله معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و مسئولانی از وزارت خارجه بررسی شود.

روحانی افشاگری نکند خودش متهم می‌شود

محمدرضا تابش، نماینده اردکان  در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفته است: حسن روحانی اگر در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور افشاگری نکند خودش متهم می‌شود. تابش گفته است: من به دو دلیل موافق طرح سؤال از رئیس‌جمهور نبودم؛ نخستین دلیل اینکه آقای روحانی وارث یکسری عملکردها و فعل ‌و انفعال‌هایی است که امروز کشور را به این وضعیت مبتلا کرده است. این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: دلیل دوم اینکه آیا آقای رئیس‌جمهور که برای پاسخ به سؤال به مجلس می‌آید می‌خواهد پشت پرده‌ها را افشا کند یا خیر. اگر افشا نکند خودش متهم اصلی است و اگر افشا کند منجر به انشقاق، سمت‌گیری‌ها و سوگیری‌های سیاسی در جبهه‌های موافق و مخالف می‌شود.

بازرگانان خارجی کالاهای اساسی را از کشور خارج می‌کنند

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس هشدار داده است که برخی کالاهای اساسی از کشور به‌دلیل تفاوت ارز خارج می‌شود. او به خانه ملت گفته است: هم‌اکنون کشورهای همسایه ایران ارز خود را به ریال تبدیل کرده و محصولاتی همانند برنج، روغن و شکر را با قیمت بسیار ارزان از کشور خارج می‌کنند. وی با بیان اینکه برای هر یک از کشورهای همسایه مرزی ایران مقرون به صرفه است که مواد غذایی و نیازهای اولیه مردم را از ایران خارج کنند، یادآور شد: حتی اگر با این اقدامات گرانی کالاهای اساسی رخ ندهد کشور با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شود که در این راستا ستاد مبارزه با مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم باید به‌صورت استانی، شهرستانی و محله‌ای شکل بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید