• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 24 مرداد 1397
کد مطلب : 27139
+
-

خط خبر

صلاحیت احمدی‌نژاد رد شد

محمد نبیونی، رئیس شورای شهر کرج از رد‌صلاحیت محمدرضا احمدی‌نژاد برای تصدی شهرداری کرج از سوی وزارت کشور خبر داد.  او به همشهری گفت: «مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد احمدی‌نژاد از سوی دانشگاه آزاد اسلامی کرج ابطال شده است. احمدی‌نژاد برای تصدی شهرداری کلانشهر کرج یا باید تجربه 5سال مدیریت شهری داشته یا دارای مدرک کارشناسی ارشد باشد که اکنون هیچ‌کدام از این موارد در کارنامه وی دیده نمی‌شود.» احمدی‌نژاد پیش‌از این برای مدتی سرپرست شهرداری کرج بود و از سوی شورای شهر کرج به عنوان شهردار  این شهر انتخاب شد.

  عمارت کلاه‌فرنگی باغ‌موزه قصر بازسازی می‌شود

محمد‌جواد خسروی، معاون فنی و عمرانی منطقه7 در گفت‌وگو با همشهری از مرمت و بازسازی عمارت کلاه‌فرنگی باغ‌موزه قصر در این منطقه با هدف حفظ و صیانت از ابنیه‌های تاریخی خبر داد.

 او گفت: «تراشیدن دیواره‌های گچی(بدنه بیرونی، داخلی و سقف) جهت رسیدن به نمای اصلی (نمای آجری)، مرمت و بازسازی دیواره‌های آجری به همراه ساب‌زنی و بندکشی، ترمیم و بازسازی گچبری‌ها، اجرای سقف داخلی بنا به‌صورت کاربندی چوبی با طرح دوره قاجار و بازسازی سقف چوبی زیر ایوان ازجمله اقداماتی است که از سوی این منطقه در عمارت کلاه‌فرنگی باغ‌موزه قصر در حال اجراست.»

  تکمیل خطوط فاضلاب‌رو مرکز تا پایان سال

فرهاد جلالی امین، معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران، از عملیات لوله‌رانی بخش پایانی خطوط اصلی جمع‌کننده فاضلاب محدوده مرکزی تهران خبر داد.

او به همشهری گفت: «خطوط اصلی جمع‌کننده فاضلاب مرکز تهران دارای دو سر‌شاخه اصلی شامل خط 1400میلی‌متر اجرا شده در خیابان مصطفی خمینی و همچنین خط 1200میلی‌متر خیابان‌های صوراسرافیل، ناصر خسرو و پانزده خرداد به طول 2کیلومتراست که هم‌اکنون عملیات لوله‌رانی 300متر پایانی آن در حال انجام است.

 به گفته وی، با تکمیل عملیات لوله‌رانی این خط انتقال تا پایان سال، زنجیره خطوط فاضلاب‌رو اصلی در بافت مرکزی تهران کامل و امکان بهره‌برداری بیش از 400کیلومتر از شبکه فاضلاب منطقه مرکزی تهران و نصب انشعاب فاضلاب‌روی آنها فراهم می‌شود.»

  بسیج امکانات برای اصلاح الگوی مصرف

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همشهری گفت: «تفاهمنامه این سازمان با شرکت آب و فاضلاب استان تهران با هدف ارتقای فرهنگ عمومی امضا شد. در این تفاهمنامه ظرفیت تبلیغاتی شهرداری تهران برای اصلاح الگوی مصرف بسیج می‌شوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :