• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مرداد 1397
کد مطلب : 27103
+
-

توصیه محسن هاشمی برای عبور از بحران اشتغال:

سیاست‌های افراطی کنار گذاشته شود

شورا
سیاست‌های افراطی کنار گذاشته شود

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه سیاست‌های افراطی باید از عقلانی جدا شوند گفته از این موارد در کشور زیاد است که باید نسبت به حل آن اقدام کرد.

محسن هاشمی که در نشست بررسی پژوهش‌های مدیریت شهری صحبت می‌کرد به یکی از همین سیاست‌های افراطی اشاره کرده و گفته است: یکی از این سیاست‌ها موضوع حجاب بانوان برای عبور از ترانزیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است که به یک معضل تبدیل شده و تا‌کنون نظام نتوانسته آن را حل کند.
مسئله‌ای که هاشمی به آن اشاره کرده پیش‌تر مورد انتقاد برخی اعضای شورای شهر تهران هم قرار گرفته بود؛ ازجمله ناهید خداکرمی در حاشیه بازدید از شهر فرودگاهی امام خمینی رفع موانعی مانند حجاب اجباری در بخش ترانزیت و مناطق آزاد را به‌عنوان راهی برای گسترش صنعت توریسم و عدم‌خروج سرمایه و ارز از کشور مطرح کرده بود.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی هم همین مسئله افراط در سیاست‌های فرهنگی و ایجاد محدودیت‌های دست‌وپاگیر را مورد نقد قرار داده و گفته است در سیاست‌های فرهنگی که در آن افراط هم دیده می‌شود با بخشی از جامعه به‌گونه‌ای برخورد کردیم که محدودیت‌هایی ایجاد شده است. هاشمی از همین گذر به رابطه بین سیاست‌های کلان و ایجاد اشتغال در کشور پرداخته و گفته است: اگر سیاست‌های کلان درست نباشد و ایجاد فقر کند تعداد فقرا افزایش می‌یابد. رئیس شورای شهر تهران یکی از راه‌های ایجاد شغل ارزان را گردشگری دانسته و گفته است: تهران می‌تواند به موضوع جذب گردشگری داخلی و خارجی بپردازد اما متأسفانه این مسئله مدام شکل می‌گیرد و به دلایلی بسته می‌شود و این امر سرمایه‌گذاران را با خسران مواجه می‌کند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در زمان حاضر فرانسه ۸۰ تا ۹۰میلیون نفر گردشگر داشته و کشورهای آمریکای لاتین و آسیای دور مانند چین، کره، تایلند و مالزی از طریق گردشگری شغل ارزان ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: اینها به‌معنای آن است که سیاست‌های کلان با وجود آنکه صحبت از مبارزه با فقر و آسیب‌های اجتماعی می‌کند در عمل به بهانه حفظ ارزش و ارزش‌های انقلاب که گاهی نظرات افراطی در آن دیده می‌شود اشتغال را از بین می‌برد. وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم به‌صورت زیربنایی با آسیب‌های اجتماعی برخورد کنیم باید در سیاست‌های کلان به اشتغال فکر کنیم. فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بخشی از سخنرانی‌اش با اشاره به سیاست‌های دولت سازندگی در حل مسئله فقر گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی معتقد بود برای تحقق عدالت باید ثروت را تولید و توزیع کرد و به‌گونه‌ای عمل کرد که فقر به‌صورت زیربنایی حل شود. وی با بیان اینکه اگر سیاست‌های کلان درست نباشد و ایجاد فقر کند تعداد فقرا افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر کاهش نرخ پول موجب کاهش درآمد جامعه و تولید تورم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید