• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 22 مرداد 1397
کد مطلب : 26745
+
-

خودروی مجهز به خزه و سلول‌ خورشیدی

چشم انداز
خودروی مجهز به خزه و سلول‌ خورشیدی


یک شرکت آلمانی اخیرا خودرویی ساخته که انرژی‌اش را با استفاده از پنل‌های خورشیدی تأمین می‌کند و خزه‌ ایسلندی نیز به‌عنوان فیلتر هوا در سیستم تهویه آن کاربرد دارد که بیشتر از بقیه نمونه‌های بازار دوستدار محیط‌زیست است.

به گزارش دیلی‌میل، شرکت آلمانی Sonos Motors این نمونه جدید را ساخته که Sion نام گرفته است. در بدنه خودرو سلول‌های خورشیدی یکپارچه شده و در کل ۳۳۰سلول خورشیدی در سقف، کاپوت و بخش‌های کناری خودرو به‌کار رفته است. خودرو با کمک این پنل‌ها باتری‌های خود را هنگام حرکت و یا پارک در مکانی آفتابی جذب می‌کند. شرکت سونوس موتورز همچنین قابلیت شارژ خودرو با پریزهای برق را فراهم کرده است. این خودرو دارای سیستمی است که به‌طور طبیعی گردوغبار را فیلتر و رطوبت داخل خودرو را تنظیم می‌کند.

 خودروی خورشیدی در اواخر۲۰۱۹ میلادی با قیمت اولیه ۱۶هزار یورو در آلمان رونمایی می‌شود. تا به حال ۶۵۰۰ نفر برای خرید این خودروی الکتریکی ثبت سفارش کرده‌اند.

این خودروی تمام الکتریکی با یک‌بار شارژ می‌تواند ۲۵۰کیلومتر را طی کند. در این خودروی حافظ محیط‌زیست ویژگی‌هایی برای راحتی سرنشینان درنظر گرفته شده است. همچنین برای تهویه در این خودرو از خزه استفاده می‌شود. رشته‌ای از خزه ایسلندی با قابلیت‌های پاکسازی هوا می‌تواند ذرات غبار را فیلتر و به‌عنوان یک فیلتر طبیعی هوا عمل کند. به‌گفته شرکت خودروساز، این خزه که روی داشبورد نیز قابل مشاهده است نیازمند آب یا نگهداری نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید