آموزش

با توجه به رواج خریدهای آنلاین، روزانه هزاران بسته پستی جابهجا میشود، اما اگر بستهای در مسیر حمل دچار آسیب شود یا معیوب بهدست گیرنده برسد، چه باید کرد و چه حقوقی برای مردم درنظر گرفته شده است؟
پروین رضازاده، وکیل پایه یک دادگستری میگوید: طبق ماده 377قانون تجارت، متصدی حملونقل در برابر خسارت به کالا در مسیر حمل مسئول است، مگر در موارد حوادث طبیعی مانند، سیل، زلزله و جنگ.
او میگوید: اگر متصدی حمل بسته پستی، شرکت ملی پست ایران باشد گیرنده میتواند با مراجعه به سایت شرکت پست eop.post.ir شکایتش را ثبت کند. حتی با شمارههای 193و یا 195تماس بگیرد یا بهصورت حضوری به مراکز پستی مراجعه کند.
رضازاده ادامه میدهد: برای ثبت شکایت، باید کد مرسوله، مدارک تأخیر در تحویل مرسوله و مدارک آسیبدیدگی یا مفقودی مرسوله را به همراه داشته باشد.