• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26422
+
-

لندنی‌ها، خارج از لندن

روز دوم از هفته نخست فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، امروز شاهد حضور دو تیم دیگر از 6تیم برتر فوتبال باشگاهی انگلستان است. پس از بازی شب گذشته منچستریونایتد مقابل لسترسیتی، امروز، ابتدا و از ساعت16 به وقت تهران، تاتنهام در سنت‌جیمز پارک مهمان نیوکاسل خواهد بود. مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی اسپرز چند روز پیش به برخی صحبت‌ها واکنش نشان داده و گفته بود که او نیز مثل سایر مربیان تیم‌های بزرگ، به‌دنبال فتح جام است. پوچتینوی 46ساله که از سال2014 هدایت تاتنهام را برعهده گرفته، تاکنون هیچ جامی را با این تیم به‌دست نیاورده است. پوچتینو امسال تنها مربی لیگ بود که در نقل‌وانتقالات حتی یک بازیکن هم نخرید که این از سال2003 به این‌سو بی‌سابقه بوده است. در مقابل او، نیوکاسل و رافا بنیتس قرار دارند. نیوکاسل، تیمی که فصل گذشته را با رتبه دهم به پایان برده است. از مهم‌ترین خریدهای این فصل نیوکاسل می‌توان به انتقال 5/9میلیون پوندی یوشینوری موتو، ستاره ژاپنی از ماینتس و فدریکو فرناندس آرژانتینی از سوانزی به ارزش 6میلیون پوند اشاره کرد. این درحالی است که تاتنهام چهره خاصی را به‌خدمت نگرفته که این موضوع در نوع خود می‌تواند جالب توجه باشد. 
سرمربی آرژانتینی تاتنهام در این‌باره می‌گوید: «تیم بسیار خوبی داشتیم. بازیکنان خیلی خوبی در تیم ما هستند و اضافه کردن و تقویت کردن این تیم کار چندان آسانی نیست. بنابراین اگر نتوانید بازیکنی بخرید، پس باید جلوی جدایی بهترین بازیکنان را بگیرید. کاری که باشگاه تا به اینجا انجام داده فوق‌العاده بوده است. ساخت ورزشگاه حدود یک‌میلیارد پوند هزینه داشته است. برگزیت باعث شد که هزینه‌ها، 30 درصد بیشتر شود. من برای مردم انگلیس ناراحت هستم. باور نکنید که هزینه ساخت ورزشگاه 400میلیون پوند است.»
پس از این بازی، 4بازی به‌صورت همزمان و از ساعت18:30 به وقت تهران آغاز می‌شود. فولام میزبان کریستال‌پالاس است، بورنموث در خانه مقابل کاردیف‌سیتی بازی می‌کند و واتفورد از برایتون پذیرایی می‌کند. این بازی برای ایرانی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه علیرضا جهانبخش، ستاره ملی‌پوش کشورمان ممکن است در ترکیب برایتون نخستین بازی خود در رقابت‌های لیگ برتر انگلستان را تجربه کند. اما مهم‌ترین بازی ساعت18:30 امروز، بازی هادرزفیلدتاون مقابل چلسی است. آبی‌های لندن با مائوریتسیو ساری، سرمربی ایتالیایی‌شان، نخستین بازی فصل جدید لیگ برتر را در خارج از خانه استارت خواهند زد. چلسی که فصل گذشته پنجم شد و به لیگ قهرمانان اروپای این فصل نرسید، تغییرات بسیاری کرده و 3ستاره بزرگ را وارد کرده و یک بازیکن ارزشمند را به رئال‌مادرید فرستاده است. کپا آریساپالا، سنگربان اتلتیک بیلبائو با 72میلیون پوند به استمفوردبریج آمده تا جای تیبو کورتوآ را که با 5/31میلیون پوند راهی رئال‌مادرید شده است، بگیرد. همچنین جورجینیوی برزیلی‌الاصل که ملیتی ایتالیایی دارد، از ناپولی و با رقم سرسام‌آور 51میلیون و 300هزار پوند به چلسی نقل‌مکان کرده است. ضمن اینکه متئو کوواچیچ، ستاره کروات رئال‌مادرید با قراردادی قرضی به چلسی پیوسته است. به‌نظر می‌رسد در هر دو بازی مهم امروز، ستارگانی که تا مراحل نهایی جام‌جهانی2018 روسیه پیش رفته‌اند، غایب باشند. در آخرین بازی امروز، وولورهمپتون میزبان، اورتون خواهد بود. تافی‌ها هم با تغییرات زیادی روبه‌رو بوده‌اند و صحبت‌هایی درخصوص واگذاری مالکیت باشگاه نیز به‌گوش رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید