• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2635
+
-

پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه برای تأمین تجهیزات مدیریت بحران

در شهر
پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه برای تأمین تجهیزات مدیریت بحران

عضو شورای شهر تهران دیروز در بازدید از ستاد مدیریت بحران شهر تهران از وجود حدود 2300مکان امن در شهر تهران در زمان بروز زلزله برای مردم خبر داد و گفت: این مکان‌ها باید به شهروندان معرفی شوند.

احمد مسجدجامعی این مطلب را در برنامه تهرانگردی خود و بازدید از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور بیان کرد. به گزارش همشهری، در این برنامه که علی اعطا دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز حضور داشت، مسجدجامعی گفت: با توجه به مسائل مطرح شده در مورد لزوم توسعه آموزش همگانی و توجه به ساختار محله‌ای، در این حوزه، جمعیت هلال‌احمر با سازمان جوانان خود از لحاظ تجربه، ساختاری مناسب برای این امر است. وی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌مطالعات جایکا یک میلیون نفر در زلزله تهران نیاز به خدمات مددکاری خواهند داشت.

وی با اشاره به پایگاه بحران تهران، پیشنهاد داد با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین جمعیت هلال‌احمر و شهرداری تهران بخشی از تجهیزات مورد نیاز این پایگاه‌ها توسط جمعیت هلال‌احمر تأمین شود.

در همین ارتباط شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات آمادگی هلال‌احمر نیز از آمادگی جمعیت هلال‌احمر خبر داد تا تجهیزات مورد نیاز پایگاه‌های بحران تهران را تأمین کنند. براساس این گزارش، اعضای شورای شهر تهران به همراه خبرنگاران از آشیانه هلی‌کوپترهای امدادی انبارهای تجهیزات، اقلام امدادی و مرکز لجستیک تجهیزات سازمان نجات بازدید کردند.

همچنین بازدید از مرکز پایش زمین‌لرزه‌های کشور در مؤسسه ژئوفیزیک‌ دانشگاه تهران بخش دیگری از برنامه تهرانگردی دیروز بود.

 وی همچنین از مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی بازدید کرد.

در این بازدید بهروز رضایی، مدیر ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آمادگی این سازمان به منظور اطفای حریق همزمان 10 ساختمان مشابه پلاسکو خبر داد.

وی افزود: فهرست کمبود اقلام آتش‌نشانی به شورای شهرتهران ارسال شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید