• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 16 مرداد 1397
کد مطلب : 26120
+
-

مهلت 3 ماهه دادستانی به شهرداری مریوان

روزنه
مهلت 3 ماهه دادستانی به شهرداری مریوان

اهالی روستای عصرآباد شهرستان مریوان در استان کردستان طی روزهای گذشته از تخلیه زباله‌ها در محل سکونتشان جلوگیری کردند.
حالا سخنگوی شورای شهر مریوان از مهلت 3 ماهه دادستانی برای تعیین مکان جدید تخلیه زباله خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: حاشیه روستای عصرآباد از حدود 2 دهه قبل محل تخلیه و دفن زباله‌های شهرستان مریوان است.

از 3 سال پیش به دلیل مشکلاتی در دفن زباله آلودگی‌هایی در منطقه پیش آمد که منجر به اعتراض اهالی شد. چند بار از اهالی مهلت گرفتیم تا سایت جدید دفن زباله مریوان ایجاد شود، اما کمبود اعتبار و از سوی دیگر مشکل در مکان‌یابی موجب شد مهلت‌ها به پایان برسد و کاری از پیش نبریم. امید درخشانی، سخنگوی شورای شهر مریوان، با تاکید بر این‌که از روز گذشته زباله‌ها با دستور دادستانی از شهر جمع‌‌آوری و مجددا در روستای عصرآباد تخلیه و دفن شده است، می‌افزاید: قراردادی برای ساخت کارخانه بازیافت زباله مریوان امضا شده است. زمین و نیازهای اولیه برای ساخت این کارخانه هم فراهم شده بود تا پیمانکار دستگاه‌های بازیافت را مستقر کند. با وجود این، مردمی که در نزدیکی سایت جدید ساکن هستند با ساخت کارخانه در محل زندگی‌شان مخالفت کردند و به همین دلیل کار به نتیجه نرسید.  وی ادامه ‌می‌دهد: فعلا از دادستان و فرماندار مریوان دستور گرفته‌ایم و قرار است با مردم عصرآباد مذاکره کنیم و 3 ماه دیگر از آنها مهلت بگیریم. مکان جدیدی هم برای راه‌اندازی کارخانه بازیافت شناسایی شده است و در حال رایزنی با مالک آن هستیم.

اگر این رایزنی به نتیجه برسد تا چند ماه آینده سایت جدید کارش را آغاز می‌کند.  درخشانی با بیان این‌که رفع مشکل تخلیه و دفن زباله‌های شهرستان مریوان به کمک نهادهای مختلف نیاز دارد‌، اظهار می‌کند: طبق قانون، مکان‌یابی برای دفن زباله بر عهده شهرداری نیست و اداره‌های منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط‌ زیست باید زمین را در اختیار شهرداری قرار دهند و شهرداری فقط مسئول اجرای کار است. این اداره‌ها هم می‌گویند زمین مورد نظر در شهرستان مریوان وجود ندارد، زیرا پوشش جنگلی منطقه زیاد است و نمی‌توان در آنها زباله تخلیه یا دفن کرد. وی در پایان تاکید می‌کند: روزانه حدود 170 تا 200 تن زباله در مریوان تولید می‌شود. نهادهای مختلف باید ضمن آموزش برای تولید شدن کمتر زباله و تفکیک پسماند از مبدا، محلی برای دفع این زباله‌ها پیدا کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید