مدیران شهری در آیین رونمایی از این تاکسی برخط شهرزاد شهرداری تهران علاوه بر معرفی قابلیتهای این نوع تاکسی ها، خبرهای خوشی هم داشتند.
هر 2هفته یکبار خدمات جدید رونمایی خواهد شد
علیرضا زاکانی، شهردار تهران: هرچه خدمات بیشتر باشد، میتوانیم رضایتمندی مردم را بیشتر افزایش دهیم. آیین رونمایی از تاکسی اینترنتی شهرداری تهران نخستین بخش از یک بسته هشتگانه است که هر 2هفته یکبار خدمات آن رونمایی خواهد شد. باید به نوسازی تاکسیها، بهویژه ونها، سرعت بیشتری ببخشیم. درنهایت باید بتوانیم مسیری را پیش ببریم که مردم و رانندگان راضی باشند و در این میان بستههای خدماتی مناسبی را نیز برای رانندگان درنظر بگیریم.
تحقق وعدهها در حوزه حملونقل
محسن هرمزی، معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران: دسترسی راحت شهروندان به تاکسی یکی از اصلیترین ضرورتهای ایجاد سامانه برخط است و شهروندان با چند کلیک روی گوشی، سفری ایمن و شفاف خواهند داشت. فضا برای رانندگان تاکسی نیز رقابتی خواهد شد و با این اپلیکیشن بار ترافیکی کاهش مییابد؛ چراکه باعث هدفمندشدن سفرها و کاهش سفرهای شهری میشود. همچنین با راهاندازی تاکسی برخط «شهرزاد»، اشتغالزایی برای پشتیبانی از سامانه هم وجود دارد. از این پس بهطور میانگین هر 2هفته یکبار شاهد رونمایی و افتتاح در حوزه حملونقل و ترافیک خواهیم بود.
۲۵سرویس فعال در شهرزاد داریم
احمد خورشیدی، مدیر اپلیکیشن شهرزاد:هوشمندسازی رویکرد این دوره مدیریت شهری است. در سوپراپلیکیشن شهرزاد ماموریت ما این است که خدمات شهرداری را در فضای مجازی امتداد دهیم؛ بهنحوی که درحالحاضر ۲۵سرویس فعال در شهرزاد داریم. همه سرویسها و خدمات شهرداری در یک اپلیکیشن جمع شده است و بیش از یکمیلیون نفر بهطور مستمر از این اپ استفاده میکنند. درخصوص فعالیت تاکسی برخط، این شائبه وجود داشت که شهرداری تهران میخواهد با تاکسیهای اینترنتی مقابله کند؛ اما وقتی به نمونههای شهرهای دیگر دنیا نگاه میکنیم، میبینیم که در برخی شهرها خود شهرداریها اپلیکیشن راهاندازی کردهاند و برخی شهرها نیز مدل مشارکتی دارند.
یکشنبه 5 مرداد 1404
کد مطلب :
259997
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/rR0Bk
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved