• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2579
+
-

شاهد سیاه نمایی هستم

حمیدرضا ترقی: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه

من نگران افزایش حجم مطالبات سیاسی و اجتماعی مردم هستم؛ مطالباتی که خواسته یا ناخواسته سرآغازش ایجاد ناامیدی نسبت به دولت قرار گرفته است. این مسئله قطعا جای نگرانی دارد و اگر به درستی رسیدگی جدی نشده و در جهت حل آنها اقدام نشود ممکن است منجر به یک فتنه دیگر در کشور شود. در این فضاها دشمن نیز استفاده خودش را می‌کند. هرآنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود براساس یک نیت درست و خیرخواهانه نیست. در بسیاری از موارد نیز شاهد سیاه‌ نمایی و بزرگ‌نمایی مشکلات در کشور هستیم.

در عین حال برخی نیز واقعیت‌هایی است که مردم با آنها درگیر هستند. این ناشی از مشکلات ساختاری یا رفتاری در کشور است. کار اصلی این است که مسئولان باید شرایط مردم و توان و طاقت آنان را در برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور درک کنند و به سمت عدالت ببرند. مردم از کمبود ناراضی نیستند، از تبعیض ناراضی هستند و فاصله طبقاتی روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. اینها برای مردم قابل تحمل نیست. وقتی عده‌ای کشور را غارت می‌کنند و عده دیگری به‌خاطر چند میلیون تومان پول که در یک مؤسسه اعتباری سپرده‌گذاری کرده‌اند، زندگی و هستی‌شان از بین می‌رود؛ این برای مردم قابل تحمل نیست. چطور یک نفر راحت هزار میلیارد تومان می‌برد و دیگری 10میلیون تومان سپرده‌اش در یک مؤسسه را نمی‌تواند پس بگیرد؟

هر 3قوه مسئول هستند. اگر قوه مقننه به درستی وظایف قانونگذاری و نظارتی خود را انجام می‌داد و پیگیر مطالبات مردم می‌بود این مشکلات در ارتباط با ناامیدی مردم کمتر پیش می‌آمد. اگر قوه قضاییه در رسیدگی به مفاسد سریع عمل کرده و نقش بازدارندگی دربرابر مفاسد داشته باشد، مشکلات زودتر حل خواهد شد. طبیعی است همانطور که رهبری در صحبت‌هایشان اشاره کردند هر 3قوه که مسئول اجرایی، قانونگذاری و قضایی در کشور هستند باید درقبال یأس مردم پاسخگو باشند؛ همه آنها باید دربرابر ملت پاسخگو باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید