• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2577
+
-

دزدان سوپرمارکت‌ها اعدام شدند

4تبهکار که با شمشیر و قمه به سوپرمارکت‌ها حمله و آنجا را غارت می‌کردند بعد از قطعی‌شدن حکم محاربه‌شان در دادگاه انقلاب به دار مجازات آویخته شدند. اعضای این باند فقط در یک شب به 9سوپرمارکت دستبرد بودند.

به گزارش همشهری، اعضای این باند سرقت‌هایشان را از 23آذر سال95 آغاز کردند. آنها در نخستین شب سوار بر یک خودروی سمند به سوپرمارکتی در جنوب شرق تهران دستبرد زدند. 3نفر از سارقان که نقاب به چهره زده بودند از ماشین پیاده شده و وارد مغازه شدند. یکی از آنها قمه و شمشیر و دیگری اسلحه و شوکر در دست داشت که با آن صاحب سوپرمارکت را به قتل تهدید و همه پول‌ها را سرقت کردند.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی دزدان آغاز شده بود، شب بعد دستبردهای مشابهی به چند سوپرمارکت به مأموران گزارش شد. تبهکاران در همه این سرقت‌ها از خشونت استفاده می‌کردند و صاحب همه سوپرمارکت‌ها گفتند که آنها بعد از سرقت با سوار بر یک سمند سفیدرنگ گریخته‌اند.

9سرقت در 2ساعت

در شرایطی که مأموران در دستیگری سارقان تحت تعقیب توفیقی به‌دست نیاورده بودند گزارش 9فقره سرقت مسلحانه از 9سوپرمارکت در پایتخت به پلیس رسید. شواهد اولیه حاکی از آن بود این سرقت‌ها کار همان سارقان تحت تعقیب است. آنها از ساعت23 تا یک بامداد 9سوپرمارکت را غارت کرده بودند. دزدان مثل سرقت‌های قبلی با استفاده از شمشیر و قمه صاحبان سوپرمارکت‌ها را به مرگ تهدید کرده و پول‌های‌شان را سرقت کرده بودند.

در دام پلیس

تحقیقات شبانه‌روزی پلیس در این‌باره ادامه یافت تا اینکه مأموران به اطلاعاتی درباره مخفیگاه تبهکاران در تهران و قرچک دست یافتند و در جریان عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر کردند. در همان مراحل اولیه بازجویی بود که 5عضو این باند به ارتکاب 18فقره سرقت مسلحانه از سوپرمارکت‌های پایتخت اعتراف کردند و مدعی شدند از همه این سرقت‌ها فقط 30میلیون تومان نصیب‌شان شده است. سرکرده باند در اعترافاتش گفت: سرقت‌های‌مان از دزدیدن خودروی سمند آغاز شد.

یک شب با 2نفر از همدستانم در حوالی ترمینال جنوب یک خودروی سمند کرایه کردیم اما در بین راه با تهدید چاقو و قمه راننده را به زور از ماشینش بیرون انداختیم و خودرو را سرقت کردیم. بعد از آن شب‌ها سوار بر خودرو به سوپرمارکت‌ها دستبرد می‌زدیم و پولی که گیرمان می‌آمد تقسیم می‌کردیم. وی ادامه داد: ما این سرقت‌ها را بیشتر به‌خاطر هیجانش انجام می‌دادیم. تقریبا همه‌مان به فیلم‌های خشن و هالیوودی علاقه داشتیم و سعی می‌کردیم در سرقت‌های‌مان مثل شخصیت فیلم‌ها عمل کنیم. اما اعضای این باند به‌جز دستبرد به سوپرمارکت‌ها سرقت‌های دیگری نیز انجام داده بودند؛ ازجمله سرقت از 2راننده کامیون. سرکرده باند در این‌باره نیز گفت: ما به این 2کامیون که در حوالی بزرگراه آزادگان توقف کرده بودند حمله و با تهدید شوکر و شمشیر اموال راننده‌ها را سرقت کردیم.

آخر خط

متهمان در ادامه تحقیقات صحنه سرقت‌ها را نیز بازسازی کردند و در نهایت پرونده‌شان با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب فرستاده شد. در این کیفرخواست برای 4نفر از اعضای این باند به اتهام محاربه درخواست اعدام شده بود. در این شرایط متهمان پای میز محاکمه ایستادند و در نهایت دادگاه انقلاب 4نفر از آنها را به اتهام محاربه به اعدام محکوم کرد و پنجمین نفر نیز به جرم سرقت مسلحانه به حبس و تبعید محکوم شد. با وجود اینکه محکومان به رأی دادگاه اعتراض کردند اما این رأی در دیوان‌عالی کشور نیز تأیید و به اجرای احکام فرستاده شد. با قطعی شدن این رأی چند روز قبل 4محکوم در زندان به دار مجازات آویخته شدند تا پرونده زندگی‌شان برای همیشه بسته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید