• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2575
+
-

عامل قتل با شلوار در یک قدمی چوبه‌دار

پسری که با همدستی زنی جوان شوهر وی را با یک شلوار خفه کرده بود، با تایید حکم قصاص‌اش در دیوانعالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. به گزارش همشهری، 7آذر‌ماه سال92 جسد مردی در حوالی شهر آفتاب کشف شد. شواهد حاکی از آن بود که وی در محل دیگری خفه و سپس جسدش به آنجا منتقل شده است. با شناسایی هویت مقتول  ماموران در همان مراحل مقدماتی به همسر وی مظنون شدند. شواهد نشان می داد که او و شوهرش با یکدیگر اختلاف داشتند و در ادامه معلوم شد که زن جوان با جوانی غریبه به نام فرید در تماس است. این موضوع خیلی زود به برملا شدن اسرار این جنایت منتهی شد. بررسی ها نشان می‌داد زن جوان با همدستی فرید و 3نفر دیگر نقشه قتل شوهرش را طراحی و اجرا کرده است. به این ترتیب، همه متهمان دستگیر شدند و فرید اعتراف کرد که بعد از آشنایی با زن جوان به او علاقمند شده و با همدستی برادرش و 2نفر دیگر از دوستانش شوهر وی را به قتل رسانده است.   

متهمان در ادامه در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. در این جلسه دختر 12ساله مقتول که یکی از اولیای دم بود برای قاتلان پدرش درخواست قصاص کرد. سپس همسر مقتول در دفاع از خودش گفت: با شوهرم اختلاف خاصی نداشتم فرید و دوستانش شبانه به خانه‌ام آمدند و شوهرم را به قتل رساندند. من با او ارتباطی نداشتم و به‌احتمال زیاد به‌خاطر انگیزه دیگری شوهرم را به قتل رسانده است. هر چند در این جلسه قضات دادگاه 2نفر از متهمان را به قصاص محکوم کردند اما حکم از سوی دیوانعالی کشور نقض شد و آنها بار دیگر محاکمه شدند.

متهم اصلی در دور تازه محاکمه گفت: زن جوان می گفت می‌خواهد از شوهرش جدا شود اما او حاضر به طلاق نیست. او از من کمک خواست و من هم از برادر و دوستانم خواستم با من همراه شوند. شب حادثه به آنها گفتم که یک دعوای ناموسی کرده‌ام. آنها هم با من به خانه مقتول آمدند. او خواب بود و من سراغش رفتم و به‌تنهایی او را با یک شلوار خفه کردم و با دوستانم جسد را به شهر آفتاب بردیم. دومین متهم نیز گفت که اتهام مشارکت در قتل را قبول ندارد. در این شرایط ختم دادرسی اعلام شد و هیات قضایی پس از شور، پسر جوان را به قصاص محکوم کردند و دوست او نیز از قتل عمد تبرئه و به تحمل 15سال حبس محکوم شد. این بار قضات شعبه 31دیوانعالی کشور رأی دادگاه را تایید کردند تا عامل جنایت با شلوار در یک قدمی چوبه دار قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید