• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25736
+
-

ریز نویس

  وزیر نیرو در شورای‌عالی استان‌ها

وزارت نیرو و شورای‌عالی استان‌ها در قالب کمیته‌های مشترکی باهم همکاری می‌کنند. این موضوع در دیدار نایب‌رئیس شورای‌عالی استان‌ها با وزیر نیرو مطرح شد. علیرضا احمدی در این دیدار بر رفع مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت قانونی شورای‌عالی استان‌ها مبنی بر ارائه طرح و لایحه با تشکیل کمیته‌های مشترک بین این شورا و وزارت نیرو تأکید کرد. همچنین در این جلسه رضا اردکانیان، وزیر نیرو بیان کرد که شوراها باید در سطح کلان و خرد مشکلات مردم را پیگیری کنند. در نهایت نیز مقرر شد وزیر نیرو در یکی از ‌ جلسه‌های آتی شورای‌عالی استان‌ها حضور داشته باشد. (روابط عمومی شورای‌عالی استان‌ها)

  بازگشت آب به چشمه‌علی

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به بحران چشمه‌علی گفت: فقط ۵درصد آب به چشمه‌علی بازگشته است و هنوز وضعیت خوب نیست. به‌گفته او، هنوز آب در کانال‌های چشمه‌علی سرریز نشده و رایزنی‌هایی با مترو در این زمینه صورت گرفته است. (فارس)

  بازنگری مدیریت محله

حجت‌نظری، رئیس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران گفت: بنا نداریم که ستاد توان‌افزایی در این دوره تبدیل به قلکی برای پخش پول شود. در دوره‌های گذشته بالغ بر 50درصد بودجه سالانه ستاد به کمک‌های مالی تخصیص می‌یافت اما ما اکنون در پیش‌بینی خود این مقدار را به 10درصد بودجه ستاد تقلیل داده‌ایم. او همچنین اعلام کرد که در حال بازنگری مصوبه مدیریت محله هستند. (همشهری)

  راه‌اندازی مرکز آموزش فرامنطقه‌ای مدیریت پسماند

سمیه حاجوی، شهردار منطقه7 اعلام کرد که با هدف نهادینه‌سازی‌ فرهنگ بازیافت مواد از مبدأ و کاهش تولید پسماندهای شهری، مرکز آموزش فرامنطقه‌ای مدیریت پسماند در منطقه7 راه‌اندازی می‌شود. به‌گفته او، این مرکز در خیابان دماوند به متراژ 740مترمربع بوده که در طراحی نمای داخلی آن با حداقل هزینه از اقلام بازیافتی استفاده شده است تا شهروندان نیز با کاربردهای خلاقانه مواد دورریختنی آشنا شوند. در این مرکز آموزشی که تا پایان مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید، ضمن نهادینه‌سازی‌ فرهنگ بازیافت مواد از مبدأ در رده‌های سنی مختلف، کارگاه‌های تئوری و عملی به‌منظور ارائه اطلاعات در زمینه چرخه بازیافت، چگونگی کاهش تولید پسماند و تبدیل آن به مواد خام با ارزش ازجمله کود کمپوست برگزار می‌شود. (همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید