
انتشار آگهی برای ترویج پشتبامنشینی

«آگهیهای مسکن که اغلب در پلتفرمها منتشر میشود، وجود خارجی ندارد و هدف از انتشار آنها ترویج سکونتگاههای دور از شأن مردم و بههمریختن این بازار است!» این صحبتهای مجید گودرزی، کارشناس مسکن است؛ کسی که معتقد است اگر دولتها به وظایف خود در حوزه مسکن بهخوبی عمل میکردند، امروز مردم مجبور نبودند 90درصد درآمد خود را ماهانه در این بخش هزینه کنند. او میگوید: «بارها از دولت سیزدهم و چهاردهم خواهش کردیم با ورود به موضوع آگهیها آنها را در دستور کار خود قرار بدهند و با شناسنامهدارکردن این آگهیها اجازه ندهند پلتفرمهای منتشرکننده آگهیهای مسکن محلی برای نشر اکاذیب و بههمریختن بازار مسکن شود.» بهگفته او، قیمتهایی که در این پلتفرمها منتشر میشود خودسرانه است، ضمن اینکه خیلی اوقات هم اصلا وجود خارجی ندارد. مصداق این سخن هم برآوردی است که سال1400 انجام دادیم و مشخص شد برای هر خرید و فروش در منطقه یک تهران بیش از 112آگهی منتشر میشود که همه این آگهیها با هدف افزایش قیمت و بههمریختن بازار مسکن بود؛ آگهیهایی که در سایه انتشار آنها امروز شاهد متضررشدن تمام ذینفعان بازار مسکن هستیم؛ از مردم عادی تا سازندگان و حتی مالکان!