• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 13 مرداد 1397
کد مطلب : 25491
+
-

یک ضدرئالی در بارسا

یک ضدرئالی در بارسا

درحالی که رئال مادرید برای خرید بازیکنان عاشق این تیم از جمله کورتوا و ادن آزار دست‌دست می‌کند، بارسلونا موفق شد یک بازیکن آنتی‌مادریدیسمو را جذب کند. این بازیکن خودش را مثل کانتونا و زلاتان پادشاه می‌داند. البته زلاتان ادعای خدایی دارد اما آرتورو ویدال که از نام کاربری کینگ‌آرتورو23 در اینستاگرام استفاده می‌کند، موفق شد با تخفیف دادن اساسی در دستمزدش حضور در یک باشگاه بزرگ دیگر را بعد از یوونتوس و بایرن‌مونیخ قطعی کند. ویدال که یک ضدرئالی دوآتشه است، تست‌های پزشکی بارسلونا را هم با موفقیت پشت‌سر گذاشت. با قطعی شدن خرید این هافبک خشن شیلیایی، بارسلونا از تلاش برای خرید رابیو دست برداشت. این راحت‌ترین و ارزان‌ترین خرید بارسا در سال‌های اخیر بود و تنها حدود 30میلیون یورو برای خرید این هافبک 31ساله هزینه کرد. این درحالی است که اینتر پیشنهاد دستمزد دو برابر بارسا را به او داده بود. 
این دومین راهزنی بارسا از باشگاه‌های ایتالیایی در نقل‌وانتقالات تابستانی امسال است. بارسا پیش از این مالکوم، بازیکن برزیلی بوردو را از چنگ رم درآورده بود. ویدال قرار است جانشین پائولینیو شود. پائولینیو بعد از درخشش غیرمنتظره در بارسا تقریبا با همان پولی که برای خرید او هزینه شده بود به سوپرلیگ چین برگشت. 
ویدال دو فصل برای کولوکولو، 4فصل برای لورکوزن، چهار فصل برای یووه و سه فصل برای بایرن بازی کرد و در شرایطی که تنها یک فصل دیگر قرارداد داشت، با قراردادی سه‌ساله و با رقم 27میلیون پوند به بارسلونا پیوست. 
     با اضافه شدن او و یک مدافع راست سنگالی به تیم، باید یری مینا را جدا شده دانست. مدافع کلمبیایی که مورد توجه اورتون و منچستر یونایتد است به‌خاطر محدودیت سهمیه بازیکنان غیراروپایی در بارسا مجبور است تیم را ترک کند. کوتینیو قرار است پاسپورت پرتغالی بگیرد. آرتور ملو، کوتینیو، یری مینا، مالکوم و آرتورو ویدال درحال حاضر بازیکنانی هستند که پاسپورت اروپایی ندارند. 
     موسی واگی سنگالی چهارمین خرید فصل بارسلوناست که البته راهی تیم دوم می‌شود. واگی 19 ساله که تجربه بازی در جام‌جهانی را هم در کارنامه دارد، پذیرفته که فعلا برای تیم دوم بارسا به‌میدان برود و در صورتی که لیاقتش را به‌دست آورد، راهی تیم اول شود. 
     بارسا هنوز پرونده نقل‌وانتقالات تابستانی را نبسته است. رایو مینولا، مدیر برنامه‌های پوگبا این هافبک فرانسوی قهرمان جهان را به بارسا پیشنهاد داده است. او می‌تواند جانشین اینیستا در ترکیب تیم شود. این درحالی است که آرتور ملو هم برای همین منظور خریداری شده است. پوگبا در صورت پیوستن به باشگاه کاتالان، می‌خواهد پیراهن شماره8 اینیستا را به تن کند. اگر پوگبا هم بیاید بار دیگر زوج پوگبا- ویدال که در یوونتوس کنار هم بازی می‌کردند تکرار خواهد شد.
     آندره‌آ گومز، هافبک پرتغالی که عملکردی فاجعه‌بار در بارسا داشت و حتی به جام‌جهانی هم دعوت نشد، روی دست باشگاه مانده است. هیچ باشگاهی حاضر نیست برای خرید او رقم بالایی هزینه کند و به چنین بازیکنی دستمزد بالایی دهد. البته شنیده می‌شود وستهام شرایط او را دنبال می‌کند تا احتمالا با یک تخفیف مناسب این بازیکن را بخرد.
     بارسلونا آماده فروش مونیر الحدادى است. در جلسه‌ای کاسترو، رئیس سویا با رامون بلانس پیشنهاد خرید همزمان منیر و الکس ویدال را داده است. حتی اگر مونیر هم قطعی نشود به نظر می‌رسد انتقال الکس ویدال به سویا قطعی باشد و این بازیکن به تیم سابق خودش برگردد. این یعنی یک ویدال می‌آید یک ویدال می‌رود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید