• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 11 مرداد 1397
کد مطلب : 25414
+
-

پرتاب سنگریزه شگرد سارقان مسلح قلهک بود

انتظامی
پرتاب سنگریزه شگرد سارقان مسلح قلهک بود

«اول با سنگریزه به شیشه پنجره خانه‌ها می‌زدیم، اگر کسی پنجره را باز نمی‌کرد معلوم بود درست آمده‌ایم و آنجا را غارت می‌کردیم.» این اعترافات یکی از سارقان مسلحی است که با یورش به خانه‌های شمال شهر دست به سرقت‌های مسلحانه می‌زدند. آنها در آخرین دستبردشان از خانه‌ای 80میلیون تومان طلا دزدیده بودند اما با سر‌رسیدن صاحبخانه مجبور به استفاده از اسلحه شدند.

به گزارش همشهری، شامگاه سه‌شنبه اهالی محله‌ای در نزدیکی خیابان دولت با پلیس تماس گرفتند و از دستگیری یک سارق منزل خبر دادند. با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد جوان دستگیر شده به خانه‌ای دستبرد زده اما هنگام فرار صاحبخانه سر‌رسیده و با کمک همسایه‌ها او را دستگیر کرده‌اند. 

صاحبخانه به مأموران گفت: وقتی در خانه را باز کردم دیدم همه جا به‌هم ریخته است و ناگهان با این سارق روبه‌رو شدم. او که از دیدن من شوکه شده بود یک کلت از جیبش بیرون آورد و می‌خواست شلیک کند اما ظاهرا اسلحه گیر کرد و نتوانست شلیک کند. با او درگیر شدم اما او اسپری اشک آور داشت و توانست از دستم فرار کند ولی همسایه‌ها بالاخره او را در کوچه دستگیر کردند.
با انتقال متهم به کلانتری 124قلهک همان موقع وی تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت و گفت با 3نفر دیگر به سرقت رفته بود اما آنها توانستند فرار کنند و او لحظه آخر گرفتار شد. او در ادامه مخفیگاه همدستانش را به مأموران نشان داد و در عملیاتی شبانه 3عضو دیگر این باند در خانه‌ای مجردی حوالی میدان امام‌حسین دستگیر شدند.

اعتراف به سرقت‌های مسلحانه

دستگیرشدگان که بین 25تا 30سال دارند در جریان بازجویی‌ها اعتراف کردند که تاکنون دست‌کم به 12خانه در مناطق شمالی شهر دستبرد زده‌اند. یکی از آنها گفت: ما عصرها در کوچه پس کوچه‌های شمال شهر پرسه می‌زدیم تا خانه‌هایی را که هیچ‌کس در آنجا نبود برای سرقت شناسایی کنیم. ما برای این کار از سنگریزه استفاده می‌کردیم. اول یک سنگریزه به شیشه پنجره خانه‌هایی که اغلب در طبقه اول قرار داشتند می‌زدیم. اگر کسی پنجره را باز می‌کرد فرار می‌کردیم اما اگر ‌کسی پنجره را باز نمی‌کرد معلوم می‌شد هیچ‌کس در آنجا نیست و از طریق بالکن وارد آنجا می‌شدیم. یک نفر جلوی در می‌ایستاد و نگهبانی می‌داد و 3نفر دیگر وارد خانه می‌شدیم و پول، طلا و اشیای قیمتی را سرقت می‌کردیم. او ادامه داد: حدود 20روز قبل از شهرمان به تهران آمدیم و سرقت‌ها را شروع کردیم. برای اینکه خیالم راحت باشد از جنوب تهران یک اسلحه و 3فشنگ خریدم اما هیچ وقت از آن استفاده نکرده بودم تا اینکه در سرقت آخر درحالی‌که 80میلیون پول و طلا دزدیده بودیم و همدستانم از خانه خارج شده بودند ناگهان صاحبخانه سر رسید و من مجبور شدم از اسلحه استفاده کنم اما گلوله در لوله اسلحه گیر کرد و دستگیر شدم.

براساس این گزارش، هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنان ادامه دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید