• چهار شنبه 27 فروردین 1404
  • الأرْبِعَاء 17 شوال 1446
  • 2025 Apr 16
چهار شنبه 27 فروردین 1404
کد مطلب : 252943
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0glkK
+
-

شهرداری؛ نهاد خدمت‌رسان به شهروندان

علیرضا زاکانی در دیدار با شهرداران مناطق و نواحی تهران برچه مواردی تأکید کرد؟

نیلوفر ذوالفقاری: روزنامه نگار

مجتمع ولیعصر (عج) میزبان گردهمایی شهرداران مناطق و نواحی تهران بود که با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران برگزار شد. سکان‌دار پایتخت در این دیدار بر نقش مهم مدیریت شهری در خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد و 4وظیفه کلیدی مدیریت شهری برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن را برشمرد و شهرداری را نقطه اتکای دیگر دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم دانست. توصیه‌های زاکانی به همکارانش برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم را در ادامه آورده‌ایم.

اجرای برنامه‌های تحولی
شهرداران نواحی باید تلاش کنند حداکثر خدمت‌رسانی را در حوزه تخصصی خود ارائه دهند تا باعث ایجاد رضایت در مردم شوند. شهرداری تهران در ۴ سال گذشته رویکرد تحولی داشته است. در ششمین دوره مدیریت شهری از ابتدا سندی تنظیم شد مبنی بر ۴ پایه تحولی با ۲۸ محور. در یک نگاه دقیق‌تر تحقق بخش عمده‌ای از این سند بر عهده شهرداران نواحی و مناطق است. شهرداران نواحی در حوزه خدمت‌رسانی ارتباط مستقیمی با شهروندان دارند و ماحصل عملکرد آنها در نگاه مردم نسبت به مجموعه خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد مؤثرتر از سایر مجموعه‌های وابسته به شهرداری تهران است. مهم‌ترین نهاد شهرداری که در آن می‌توان از سند تحولی چهارگانه صحبت کرد، معاونت هماهنگی امور مناطق است. در سال جدید به‌صورت منظم و فصلی جلساتی را با شهرداران نواحی و مناطق خواهیم داشت. باید قدرالسهم هر منطقه در تحقق تحول ‌چهارگانه مشخص و میزان موفقیت نیز با تغییر نگاه مردم به شهرداری سنجیده ‌شود.

نقطه اتکای مسئولان برای خدمت به مردم
سال جدید تفاوت جدی با سال‌های قبل دارد، بیم آن می‌رود درسال 1404در اثر تلاش دشمن، اقتصاد کشور نسبت به مذاکرات شرطی شود. در چنین فضایی مجموعه مدیریت شهری با 4اتفاق می‌تواند روبه‌رو شود: نخست خود بخشی از عامل ایجاد ناتعادلی در کشور و معیشت مردم شود. دوم؛ در ناتعادلی ایجاد شده توسط دشمنان گرفتار شود. سوم در همراهی با سایر دستگاه‌ها و با عمل به مجموعه وظایف خود سبب خنثی‌شدن نقشه دشمنان شود و چهارم به‌عنوان ستون فقرات و نقطه اتکای سایر دستگاه‌ها در حل مشکلات باشد. آنچه از من و شما انتظار می‌رود قرارگیری در شرایط چهارم است.

4وظیفه کلیدی مدیریت شهری
پیشگیری از ناامنی: با تقویت خدمات شهری، نظافت، آراستگی فضاها و پاسخگویی به‌موقع به درخواست‌های شهروندان‌
امیدبخشی: اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع مشکلات محلات به‌ویژه در حوزه‌های نظافت، جمع‌آوری زباله و ساماندهی دستفروشان با رویکرد احترام‌آمیز‌
تقویت هماهنگی بین نهادها: تمرکز اختیارات در ۲۲ منطقه
و ۱۲۴ ناحیه برای ارائه خدمات محلی ویژه و حل سریع معضلات‌
صیانت از حریم شهر: حل مشکلات مربوط به حریم‌های جدید و تقویت مسئولیت‌پذیری مدیران مناطق‌






 

این خبر را به اشتراک بگذارید