• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مرداد 1397
کد مطلب : 25248
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  طرح کاهش سود بانکی
با سلام. مسئولان در بانک مرکزی طرح کاهش سود بانکی را به بهانه حمایت از تولید داخل اجرایی و بیشترین ضربه را به اقشار کم‌درآمد وارد کردند. در واقع با این طرح، نقدینگی از بانک‌ها خارج و وارد بازار مسکن و ارز و سکه شده است. در این بین سودجویان هم بیشترین سوءاستفاده را از وضعیت آشفته امروز کرده‌اند. تنها چیزی که در این بین اساسا فراموش شده حمایت از تولید داخل است! آیا نتیجه کاهش سود بانکی این بود که قیمت‌ها بی‌رویه افزایش پیدا کنند؟

فراهانی از تهران


   بلاتکلیفی همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان
باسلام. تقریبا روزی نیست که آقای ربیعی، وزیر کار مصاحبه نکند. لطفا به ایشان بگویید آیا وقت آن نرسیده تا قانون مصوب چندسال گذشته همسان‌سازی‌ بازنشستگان تأمین اجتماعی را پیگیری و اجرا کنند تا وعده‌هایشان به عمل تبدیل شود! این در حالی است که از سال88 مقرر شده بود برای همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی مانند بازنشستگان کشوری و لشکری اقدام شود اما از آن زمان تاکنون این خواسته بازنشستگان تأمین اجتماعی نه‌تنها به سرانجام نرسیده، بلکه همچنان بلاتکلیف مانده است. امیدواریم مسئولان باور کنند که دریافت حقوق‌های فعلی بازنشستگان مخارج اولیه آنان را هم تأمین نمی‌کند و همین مسئله گذران زندگی را برای برخی سخت و دشوار ساخته است.

حسینی از تهران


  چرا کسی رسیدگی نمی‌کند؟
سلام. وضعیت نابسامان در بخش ارز و سکه باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم شده است. قیمت گوشت و مرغ و همچنین لبنیات که تولید داخل است سر به فلک کشیده است. حتی قیمت بطری‌های آب معدنی هم افزایش داشته که نشان از عدم‌برخورد مناسب با سودجویانی است که از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند. به‌راستی چرا با مقصرین اینگونه افزایش قیمت‌ها، اگر شناسایی شده‌اند برخوردی نمی‌شود؟ آیا اعلام تورم 10درصدی مشکل مردم را حل خواهد کرد؟ متأسفانه این گرانی‌ها بر اقشار ضعیف ازجمله بازنشستگان فشار وارد کرده است. چرا کسی رسیدگی نمی‌کند؟

طبسی بازنشسته ارتش


  مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان
با اینکه رشته پزشکی خوانده‌ام ولی متأسفانه هنوز نتوانسته‌ام جایگاه شغلی ثابتی پیدا کنم و برای کار پاره وقت میان بیمارستان‌ها سرگردانم. باور کنید اگر برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کار پیدا شود، برای آنها هیچ جایی بهتر از کشورشان نیست. مسئولان به فکر اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هم باشند.

درددل یک فارغ التحصیل


@  مشکل اعتبار دفترچه‌های درمانی
با سلام. چند روز قبل وقتی برای تعویض دفترچه درمانی همسرم به یکی از دفاتر کارگزاری سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کردم، اعلام کردند چون شما 6‌ماه زودتر از موعد پایان دفترچه برگه‌ها را به اتمام رسانده‌اید اعتبار 2ماهه برای دفترچه جدید صادر می‌کنیم! این درحالی است که هر دفترچه 16برگ بیشتر ندارد. از طرفی همسر من بیمار است و بیماری‌اش در تأمین اجتماعی هم ثبت شده است. با توجه به اینکه ناچارم برای مراحل درمانی بیمارم هفته‌ای 2بار به مراکز درمانی مراجعه و از برگه‌های دفترچه استفاده کنم، اعتبار 2‌ماهه برایم مشکل‌ساز خواهد بود. از مسئولان در سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم برای حل این مشکل اقدامی بکنند.

7371...021663


  جلب رضایت مشتریان به‌عنوان شعار
حتما برایتان پیش آمده که هر بار برای تعمیر خودرو به نمایندگی‌های مجاز به امید خدمات پس از فروش مراجعه می‌کنید، متأسفانه نه‌تنها خدماتی ارائه نمی‌شود بلکه بعضا با تشخیص اشتباه از شما هزینه سنگینی را درخواست می‌کنند. اعتراض که می‌کنید، با این جمله بدرقه می‌شوید: «هرجا که دوست داری برو شکایت کن!» واقعا کاربرد شعار جلب رضایت مشتریان کجاست؟

جمالی از تهران


  کد رهگیری نمی‌دهند
سلام. اتحادیه املاک در شهرستان شهریار برای انجام معاملات به خریداران و فروشندگان یا مستأجرین با هدف فرار از مالیات کد رهگیری تحویل نمی‌دهند. این درحالی است که از سال87 طبق مصوبه هیأت دولت و بخشنامه اتحادیه مشاوران املاک، تمام مشاورین املاک موظف شده‌اند همه معاملات و نقل و انتقالات ملکی را در سامانه ثبت هوشمند معاملات مسکن (سامانه رهگیری) به ثبت برسانند تا با این اقدام، مبادلات در بازار مسکن شفاف شده و دولت و نهادهای مرجع بتوانند در هر لحظه، آمار بازار مسکن را به لحاظ سطح قیمت‌ها و حجم معاملات در اختیار داشته باشند. لطفا گزارشی در این خصوص منتشر کنید.

شهروند ساکن شهریار


  تألیف کتب درسی
درتالیف کتب درسی دوره‌های مختلف تحصیلی که برعهده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش است، متأسفانه صرفا از نظرات استادان دانشگاهی استفاده می‌شود. این درحالی است که استفاده از نظرات و تجربیات فرهنگیان نیز باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد. به‌خاطر همین بی‌توجهی‌ها وضعیت همین است که در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان شاهد هستیم.

فرهنگی بازنشسته از تهران


  درخواست از شهرداری منطقه16
سال‌هاست در پایانه ترمینال جنوب، چهارراه خزانه به سمت بزرگراه بعثت، شهروندان همه روزه شاهد چراغ قرمز طولانی بوده و مجبورند ترافیک سنگین در این محدوده را تحمل کنند. انتظار می‌رود شهرداری منطقه16 مسیر دسترسی جدیدی را که در دست اقدام است، با سرعت بیشتری به سرانجام برساند.

گلایه ساکنان محله خزانه

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید