• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 9 مرداد 1397
کد مطلب : 25101
+
-

فرار ثروتمندان از جهنم ونزوئلا به بهشت مادرید

جهان‌نما
فرار ثروتمندان از جهنم ونزوئلا به بهشت مادرید


همزمان با تقلای میلیون‌ها نفر از مردم ونزوئلا برای امرار معاش و تأمین نیازهای روزانه، بخشی از جامعه این کشور سرمایه هنگفت خود را به آن سوی اقیانوس اطلس منتقل کرده‌اند و در لوکس‌ترین محلات مادرید ساکن شده‌اند.

به گزارش نیویورک تایمز، تعداد ونزوئلایی‌هایی که در مادرید و به‌خصوص محله اعیانی‌نشین سالامانکا خانه‌های لوکس و گران می‌خرند به‌شدت در حال افزایش است. انتقال پول از ونزوئلا به بخش مستغلات در مادرید چنان بالا بوده است که پایتخت اسپانیا، سال گذشته بیشترین افزایش قیمت مسکن در سراسر این کشور (17درصد) را تجربه کرد. بیشترین افزایش قیمت، در محله سالامانکا ثبت شده که به لطف سیل سرمایه‌های ثروتمندان ونزوئلایی، به‌شدت رونق گرفته است.

بیشتر افرادی که از ونزوئلا فرار کرده و به مادرید رفته‌اند، ‌مخالفان نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور هستند با این حال برخی از این ثروتمندان، افراد دولتی‌ای هستند که احتمالا به‌خاطر ترس از آینده‌شان از کشور بحران‌زده خود فرار کرده‌اند.

یکی از مخالفان سرشناس مادورو که در مادرید زندگی می‌کند درباره حضور افراد نزدیک به دولت می‌گوید: «این روزها گاهی در رستوران افرادی را می‌بینم که حتی در کاراکاس هم حاضر نبودم در یک رستوران تحملشان کنم.»

براساس تخمین مؤسسات مستغلاتی اسپانیا، فقط در سالامانکا، نزدیک به 7هزار آپارتمان مجلل متعلق به ونزوئلایی‌هایی است که اخیرا به اسپانیا آمده‌اند.

بیشتر این افراد، با اطمینان از اینکه دیگر هرگز به کشور خود بازنخواهند گشت، ‌کسب و کارهای متنوعی در اسپانیا راه‌انداخته‌ و توانسته‌اند شبکه‌های اقتصادی قدرتمندی را با حضور هموطنان خود در جنوب اروپا تشکیل دهند.

با راه‌افتادن این کسب و کارها، صاحبان آنها بیشتر از گذشته هموطنان خود را تشویق می‌کنند که به اسپانیا بیایند و به آنها ملحق شوند.

یک بخش از فعالیت‌های اقتصادی، صنعت ساخت‌وساز بوده است. ونزوئلایی‌ها، نه‌تنها در اسپانیا خانه می‌خرند، که با راه‌اندازی شرکت‌های ساختمانی، ‌حالا خانه هم می‌سازند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید