• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 9 مرداد 1397
کد مطلب : 25077
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Zp55
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  محصولات تراریخته
سلام. با توجه به فراوانی محصولات تراریخته و مضراتی که با سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارد، لطفا در گزارشی در این زمینه اطلاع‌رسانی کنید. اینکه محصولات تغییر ژنتیک یافته برای سلامت مفید هستند یا مضر، سؤالی است که ذهن بسیاری را درگیر کرده و هیچ جواب قاطعی تاکنون به این پرسش داده نشده است.

وجدانی از تهران


  افزایش بی‌رویه قیمت‌ها
با سلام. در روزهای گذشته افزایش قیمت دلار و سکه مردم را نگران کرده است. این وضعیت باعث افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی حتی آب معدنی شده و از طرفی سبب کاهش شدید قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه شده است. ما اگر افزایش قیمت کالاهای وارداتی را به تحریم ربط می‌دهیم، چرا کالاهای داخلی باید اینقدر افزایش قیمت داشته باشند؟ مردم انتظار دارند دولت و مجلس و قوه قضاییه با هماهنگی‌های لازم با ارائه راهکاری این گرانی‌ها را مدیریت کنند.

حسینی از تهران


  صرفه‌جویی در مصرف برق
با سلام. درحالی‌که مسئولان شرکت برق شهروندان را به صرفه‌جویی در مصرف برق سفارش کرده و در بسیاری از مناطق هم هر روزه برق منازل را قطع می‌کنند اما این روزها گذرتان افتاده باشد شاهد اسراف در مصرف برق در روز روشن هستید که برای جلب توجه مشتریان لامپ‌های زیادی را روشن نگه داشته‌اند. چرا مسئولان در شرکت برق به اینگونه موارد رسیدگی نمی‌کنند؟

یک شهروند از تهران


  نظارت بر سریال‌های سیما
با سلام. در سریال شب عید که این شب‌ها از شبکه یک سیما در حال پخش است، به‌نظرم استفاده از شوخی‌های بی‌جا برای خنداندن مخاطب در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اقدامی خارج از شئونات است. انتظار می‌رود مسئولان در صدا و سیما نظارت بیشتری نسبت به اینگونه موارد داشته باشند.

بلغار از تهران


  تشکر از انعکاس مشکل
سلام. با انعکاس گلایه عدم‌پرداخت جایزه ربع سکه در مسابقه ثانیه‌ها در ستون بامردم روزنامه همشهری 12تیرماه با این عنوان که: بیش از 2سال است پیگیر دریافت هدیه ربع سکه بهار آزادی در مسابقه ثانیه‌های شبکه دوم سیما هستم، اما هربار که پیگیری می‌کنم متأسفانه کسی در این شبکه پاسخگو نیست. ضمن تشکر از مسئولان روزنامه همشهری ربع سکه بهارآزادی مربوط به مسابقه ثانیه‌ها را از تهیه‌کننده آن برنامه در سازمان صداوسیما تحویل گرفتم که بدین وسیله تشکر می‌کنم.

سهراب اشرفی


@  کارگران بیگانه جای کارگران ایرانی
سلام. درحالی‌که بسیار از جوانان در کشور دنبال راهکاری برای نجات از بیکاری هستند اما در سال‌های اخیر تعداد افغانی‌های بدون مجوز که هر روز و هر شب به‌طور قاچاق و پنهانی از مرزهای شرقی و نقاط دیگر وارد کشور شده و جایگزین کارگران ایرانی می‌شوند در حال افزایش است. این درحالی است که این افراد اغلب به‌عنوان کارگر و برای کار در مراکز ساختمانی، سنگ‌بری‌ها، مرغداری‌ها، کارگاه‌های تولیدی یا صنعتی و حتی به‌عنوان نگهبان ساختمان‌ها و منازل! به ایران می‌آیند اما به‌دلیل اینکه به دریافتی اندک قانع هستند مورد استقبال اکثر پیمانکاران قرار می‌گیرند و در این وانفسای بیکاری جای کارگران ایرانی را اشغال می‌کنند. لطفا گزارشی در این خصوص منتشر کنید.

2541...0939


  آلودگی صوتی ضایعاتی‌ها
سلام. خسته نباشید. لطفا گزارشی از تعداد بی‌شمار ضایعاتی‌هایی که این روزها در سراسر پایتخت با دوره‌گردی آلودگی صوتی در خیابان‌ها و کوچه برای شهروندان ایجاد می‌کنند تهیه کنید. متأسفانه روزبه‌روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. عدم‌نظارت برکار این ضایعاتی‌ها نه‌تنها مشکلات زیادی را برای شهروندان به‌وجود آورده بلکه چهره خیابان‌ها و کوچه‌ها را نیز بسیار نامناسب کرده است. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط اقدامی بکنند.

رستمی از تهران


@  حمایت از تولید داخلی
با سلام. به‌نظر می‌رسد با توجه به تحریم‌ها و جنگ اقتصادی که علیه کشور ما آغاز شده است، بهترین راهکار حمایت از اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است. در واقع کلید اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و مصرف تولیدات داخلی است. این اقدام وقتی به سرانجام می‌رسد که در تمامی سطوح برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تلاش صورت پذیرد تا گشایشی در کشور ایجاد شود. اما این روزها آنچه ما به‌شدت نیاز داریم، اتخاذ سیاست‌ها با داشتن انعطاف لازم در میدان اندیشه و عمل است. اگر هوشیاری کافی‌ نداشته باشیم ممکن است ناخواسته در زمین دشمن بازی کنیم. همه تلاش ما باید در وهله اول، همراهی و هماهنگی داخلی‌ بین ملت، با هر درجه پایبندی به سیاست‌ها و اهداف کشور باشد. لازمه آن هم بالا بردن سعه صدر در بین مسئولان، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری و از همه مهم‌تر اعتماد بیشتر به مردم و جوانان، حتی آنها که کاملا با ما همراه نیستند، است.

دبیر بازنشسته از تهران


  کسی پاسخگو نیست
سلام. چندی قبل اینترنت از شرکت عصر تلکام به نمایندگی مانی خریداری کردم. اما از زمانی که هزینه اشتراک آن‌را پرداخت کرده‌ام سیستم قطع شده است. هر بار هم که پیگیری می‌کنم کسی پاسخگو نیست. لطفا اینگونه موارد را هم در روزنامه منعکس کنید تا شهروندان با آگاهی بیشتری خرید اینترنتی داشته باشند.

میرجعفری از تهران


  نظارت بر بازار مسکن
با سلام و خسته نباشید. در شرایط فعلی اجاره مسکن برای اقشار حقوق‌بگیر و کارگر بسیار بالاست و امیدی به صاحبخانه شدن ندارند. انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط با نظارت بر بازار مسکن از افزایش بی‌رویه آن جلوگیری کنند. لطفا منعکس کنید.

7315...0912

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید